Upphandlingsansvarig

Upphandlingsansvarig

Arbetsbeskrivning

Upphandlingsansvarig Indirekta Inköp

Är du en driven inköpare som har erfarenhet och stark kompetens inom upphandling och har ansvarat för stora upphandlingar? Har du varit med om att utveckla och genomföra förändringsarbete inom just indirekt inköp? Då är detta jobbet för dig!

Indirekta Inköp på Jula

Enheten för Indirekt Inköp ansvarar tillsammans med lokala och centrala kostnadsägare för att all upphandling och inköp av tjänster och indirekt material inom Julas svenska, norska och polska verksamhet sker med affärsmässighet, kostnadseffektivitet, god affärsetik, samhällsansvar och miljöhänsyn, och i linje med övergripande mål och strategier.

Upphandlingsansvarig Indirekta Inköp

I den för Jula nya rollen som Upphandlingsansvarig fokuserar du på att skapa och ge förutsättningar för den bästa affären på kort och lång sikt. Du upprättar specifikationer och förhandlingsunderlag, driver upphandlingar, genomför förhandlingar med aktuella leverantörer, utmanar och stöttar interna kostnadsägare samt utvecklar arbetssätt, policys och riktlinjer inom enhetens ansvarsområde.

Dina arbetsuppgifter
Driva upphandlingar (förfrågningsunderlag, utvärdering, förhandling och avtalsskrivning)
Genomföra förhandlingar med aktuella leverantörer
Utföra kostnadsanalyser och ange lämpliga riktmärken
Identifiera initiativ för att nå resultatmål inom respektive kategori
Utmana och stötta interna kostnadsägare
Utveckla arbetssätt, policys och inköpsriktlinjer för indirekt inköp

Det här är din bakgrund och tidigare erfarenheter
Du har stor kompetens inom upphandling och väl beprövad erfarenhet av förhandlingar. Erfarenhet av att upprätta specifikationer och förhandlingsunderlag är en förutsättning och erfarenhet av att jobba mot interna kostnadsägare är särskilt meriterande. Du besitter goda kunskaper i Excel och affärssystem. Du behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift.

Det här är du som person

Du är en driftig affärsperson och god förhandlare. Du arbetar med lätthet självständigt där du kombinerar noggrannhet med en förmåga att tänka ur ett helhetsperspektiv, så väl operationellt som strategiskt. Du tycker om att arbeta proaktivt, antar gärna krävande utmaningar och trivs i ett företag med högt tempo. Du är kommunikativ, har ett nyfiket förhållningssätt och förmåga att bygga relationer både internt och externt. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Bra att veta
Tjänsten är tillsvidare på heltid med 6 månaders provanställning med placering på Julas huvudkontor i Skara. Du rapporterar till Strategisk Inköpschef. Vi har kollektivavtal med Unionen för tjänstemän.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jula AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 mars 2021
  • Ansök senast: 21 mars 2021

Liknande jobb


10 november 2021

10 november 2021

Upphandlare/inköpare

30 mars 2022

MSB söker upphandlare

MSB söker upphandlare

21 december 2021