Upphandlingsansvarig

Upphandlingsansvarig

Arbetsbeskrivning

Egnahemsbolaget (Göteborgs Egnahems AB) startade 1933 som Småstugebyrån med uppdraget att göra småhus tillgängliga för en bredare allmänhet i Göteborg. Vi är en del av Framtidenkoncernen – en fastighetskoncern som ingår i Göteborgs Stad och är en av landets största fastighetsägare. Kontoret ligger i Hisings Backa och vi är ca 40 medarbetare.
På Egnahemsbolaget har vi lyxen att känna meningsfullhet i vårt jobb, varje dag. Vårt uppdrag är att bygga bostadsrätter och småhus som fler har råd att äga. Vårt långsiktiga mål är att minska bostadsbristen och bidra till ett mer hållbart Göteborg genom att bygga bostadsrätter och småhus främst i områden som domineras av hyresrätter. Sedan starten har vi byggt närmare 10 000 bostäder över i stort sett hela Göteborg.
Våra kärnvärden; Omtänksam, ansvarstagande, möjliggörande och inspirerande, beskriver vår värdegrund och hur vi arbetar.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en engagerad och kunnig upphandlare som övergripande ansvarar för hela vår upphandlingsprocess från behovsanalys till kontraktstecknande. Du har siktet inställt på goda affärer och är också mån om att förvalta och utveckla våra relationer med systerbolagen i koncernen. Vi är ett litet bolag i en stor koncern med växande utmaningar vilket ställer krav på god samarbetsvilja och känsla för att jobba i den lilla arbetsgruppen men i ett större sammanhang.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden innebär säkerställande av att vi följer LOU samt koncernens inköpspolicy vilket också ställer krav på att du håller dig uppdaterad på övriga lagar och avtal inom området. Du ser också till att vi gör avtalsuppföljningar på genomförda entreprenadupphandlingar samt avtal generellt. Du är den som annonserar framarbetat upphandlingsmaterial och tilldelar upphandlingar. Rollen ställer vidare krav på nätverkande och aktiv bevakning av leverantörsmarknaden. Du representerar bolaget i koncernens inköpsråd.

KVALIFIKATIONER
Du behöver ha tidigare erfarenhet från bygg/fastighetsbranschen i allmänhet och entreprenadupphandlingar i synnerhet. Du behöver också ha kunskaper och erfarenheter från praktisk tillämpning av LOU.
Du har en eftergymnasial utbildning inom upphandling/ inköp, samhällsbyggnad, juridik eller ekonomi samt flerårig erfarenhet inom upphandling och inköp.
Meriterande är erfarenhet och kunskaper i standardavtalen AB 04, ABT 06 och ABK 09
Som person behöver vi dig med god social förmåga med allt vad det innebär. Till exempel har du förmågan att se möjligheter snarare än problem och du ser din del i helheten med vårt uppdrag. God kommunikation och prestigelöshet är viktiga byggstenar i vårt arbetssätt då rollen innehåller mycket samarbete med övriga medarbetare, framförallt projektledare, entreprenörer och leverantörer.



ÖVRIGT
Vi tillämpar bakgrundskontroller på slutkandidat för att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess.

Sammanfattning

Liknande jobb


Upphandlare

Upphandlare

18 mars 2024

18 mars 2024

Upphandlare

Upphandlare

15 mars 2024

13 mars 2024