Upphandlingsansvarig i Partille kommun.

Arbetsbeskrivning

Partille kommuns vision är att man ska leva mitt i det goda livet. Våra 35 000 invånare och människor som arbetar och verkar i kommunen ser vi som våra kunder. Det är upp till oss 2 500 anställda, att leverera kvalitet och service som innebär att det ska vara gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Internt arbetar vi med en gemensam kultur för alla anställda som rustar oss för uppdraget. Värdeorden i kulturarbetet är allas lika värde, delaktighet, fokus, ordning och reda, professionalism och ärlighet.

Partille kommun växer vilket innebär såväl fler invånare som utbyggnad av bostäder, infrastruktur, handel och kommunal service. Flera stora bygg- och infrastrukturprojekt pågår eller är under planering, vilket ställer höga krav på upphandlingar av projektering och entreprenader.


ARBETSUPPGIFTER

Partille kommun söker en upphandlingsansvarig som ansvarar för allt från ramavtal och inköp till större entreprenadupphandlingar.

Partille kommun samarbetar med Upphandlingsbolaget Göteborg och använder gemensamt IT-stöd, WINST, för kommunens inköp och avtalsförvaltning. Det finns idag en strukturerad och välplanerad upphandling- och inköpsprocess där hela upphandlingsprocessen sker digitalt med hjälp av IT-stödet TendSign.

I tjänsten ingår att;

•Ansvara för Partille kommuns upphandlingsverksamhet och driva och effektivisera upphandlings- och inköps processerna.

•Ansvara för kvalificerade upphandlingar av varor, tjänster och entreprenader åt kommunens förvaltningar.

•Ge upphandlingsstöd till kommunens förvaltningar.

•Informera och utbilda i upphandling och inköp både internt och externt.

•Vara inköpsstöd för beställare ute i kommunens verksamheter.

•Samordna och driva upphandlingsfrågorna på en central nivå.

•Systemansvarig för upphandlingssystem TendSign och Winst.

•Avtalsförvaltning och internutbildning för kommunens anställda i upphandlingssystemet WINST.



KVALIFIKATIONER

För att trivas i rollen är det viktigt att du har god samarbetsförmåga då det i arbetet ingår många kontakter både i den egna och i andra organisationer.

Du har förmågan att arbeta självständigt, ta egna initiativ, samt är proaktiv och effektiv i ditt arbetssätt.

•Högskoleutbildning inom bygg- och anläggning, juridik eller ekonomi, gärna kompletterad med inköpsutbildning.

•God kunskap om LOU/LUF.

•Duktig på att uttrycka dig i tal och skrift.

•Erfarenhet och kunskap att arbeta digitalt i inköp och upphandlingssystem.

•Har du även kunskap om entrepenadsverksamhet är detta meriterande.



•Flera års erfarenhet av inköp/upphandlingsarbete gärna inom offentlig verksamhet.

Vi ser även gärna att du har erfarenhet från entreprenad- och/eller byggbranschen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Per Wikström
031-7921167
Facklig Representant
031-792 10 00
Maria Standar, ekonomichef
031-792 11 94, 0768-83 15 14
Fackliga företrädare nås via kommunens växel
031-792 10 00
Kundcenterchef Martin Larsson
031-792 95 66
Redovisningschef Katarina Heglind

tf chef personalavdelningen Martin Larsson
031-792 95 66

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Partille kommun, Kommunkontoret
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 23 augusti 2013

Besöksadress

43382 Partille
None

Postadress

Gamla Kronvägen 34
Partille, 43382

Liknande jobb


20 maj 2024

Inköpare

Inköpare

20 maj 2024