Upphandlingschef

Arbetsbeskrivning

I Landstinget Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Här får du utvecklas - både som människa och i din yrkesroll. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".



ARBETSUPPGIFTER
Du som brinner för att leda, utveckla och få saker att hända – vi söker dig!

I Landstinget Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Här får du utvecklas - både som människa och i din yrkesroll. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".

Upphandlingsavdelningen svarar för landstingets upphandling av varor och tjänster samt övergripande logistikfrågor. Avdelningen utgör ett kvalificerat, konsultativt affärsstöd åt landstingsledningen och åt landstingets övriga verksamheter.
Upphandlingsvolymen uppgår till ca 500 miljoner kronor/år. Inom avdelningen arbetar 14 personer
Arbetsuppgifter

Ditt uppdrag blir att strategiskt driva och utveckla upphandlingsverksamheten mot uppsatta mål. Detta viktiga arbete görs tillsammans med dina medarbetare.

I ditt uppdrag kommer du att arbeta med utvecklingsarbete med syfte att effektivisera, utveckla och öka affärsmässigheten vid landstingets upphandlingar, där avtalsvården utgör en viktig del.

Vi söker därför dig som med kraft och energi kan leda upphandlingsavdelningen i detta viktiga och utmanande utvecklingsarbete.

KVALIFIKATIONER
Du leder genom tydlighet och agerar som en god förebild. Du har lätt att kommunicera i tal och skrift. Vidare kräver rollen att du har en strategisk och analytisk förmåga.

Vi söker dig som inspireras av att leda andra, utmanas av förändringsarbete och som får saker gjorda. Du är lyhörd för din omgivning och har lätt för att bygga förtroendefulla relationer som kännetecknas av ömsesidig respekt. Det är meriterande om du har utbildning på högskolenivå och har erfarenhet av strategiskt upphandlingsarbete, gärna inom offentlig sektor. Du ska ha tidigare erfarenhet av ledarskap eller som projektledare. Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi erbjuder dig ett inspirerande arbete där du tillsammans med engagerade medarbetare kommer göra skillnad.

ÖVRIGT

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Om du har frågor om registreringen av din ansökan, kontakta Offentliga jobbs telefonsupport på tel 0771-704 704.

Kontaktpersoner på detta företaget

Helena Sjögren
0470-58 86 13
Kristina Wessman

Malin Falkström
0470-58 63 68
Gun Ulfves
0470-58 86 26
Mona Gyllinger
0470-58 86 04
Torbjörn Eriksson
0470-58 91 48
Björn Olausson

Erik Petersson
0709-844598
Fredrik Ringberg
0470-58 97 31
Centrumchef för servicecentrum Petra Larsson
0470-58 84 99

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Landstinget Kronoberg, Servicecentrum Växjö
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse
  • Publicerat: 9 juli 2014

Besöksadress

Ingelstadsvägen 9 VÄXJÖ
None

Postadress

Ingelstadsvägen 9
Växjö, 35188

Liknande jobb


Gruppchef för inköp- och uppföljningsteamet

Gruppchef för inköp- och uppföljningsteamet

19 april 2024

Inköpschef

Inköpschef

15 april 2024

Är du vår nya kollega, tillika inköpschef?

21 mars 2024