Upphandlingsledare

Upphandlingsledare

Arbetsbeskrivning

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!

Söker du ett arbete där du själv får växa samtidigt som du skapar välfärd? Där du har möjlighet att påverka och göra skillnad för såväl medborgare som företagare? Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats där du kan utvecklas och där vi tillsammans bidrar till att uppfylla stadens vision.

Vill du vara med och utveckla stadens strategiska inköpsarbete?
Upphandlingsenheten har fått flera strategiska uppdrag, såsom centralisering av upphandlingsfunktionen, införande av kategoristyrt inköp och en stadsgemensam inköpsprocess, och kommer därför utökas med fem tjänster under 2021.
Stadens huvudsakliga försörjning av varor och tjänster tillgodoses genom ramavtal som den centrala upphandlingsenheten ansvarar för att tillhandahålla. Det övergripande målet är att genom bra upphandlingar, relevant uppföljning och utvecklad e-handel möjliggöra goda affärer och ständigt effektivisera stadens inköp.




ARBETSUPPGIFTER
Som en av fem upphandlingsledare leder och genomför du självständigt upphandlingsprojekt av varierande karaktär. Du behärskar olika upphandlingsförfaranden samt utvärderings-/avropsmodeller och skapar med ett strategiskt förhållningssätt möjligheter till effektfulla avtal. Arbetet innefattar behovs- och upphandlingsanalys, projektledning av referensgrupper, framtagande av upphandlingsdokument, annonsering, utvärdering av anbud, effektrapportering samt avtalsvård. Du ansvarar för flera upphandlingar av såväl varor som tjänster parallellt samt tilldelas ansvarsområden för att utveckla enhetens arbete och för egen kompetensutveckling.

Tjänsten avser tillsvidareanställning som upphandlingsledare på den centrala upphandlingsenheten. Upphandlingsenheten kommer efter utökningen ha 14 medarbetare bestående av upphandlingschef, inköpsanalytiker, inköpsstrateg, upphandlingsstrateg, fem upphandlingsledare (senior upphandlarroll), två upphandlare (junior upphandlarroll), två inköpssamordnare och en avtalscontroller som arbetar tillsammans i en grupp med hög kompetens och stort engagemang. Du får dagligen ett inspirerande utbyte av erfarenheter och möjlighet att utveckla dina kunskaper inom strategiskt inköp och offentlig upphandling.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har akademisk examen inom ekonomi, teknik, juridik alternativt YH-utbildning inom upphandling eller annan likvärdig utbildning. Flerårig inköps- eller upphandlingserfarenhet är ett krav. Erfarenhet av att arbeta i offentlig sektor är meriterande. Har du arbetat med de IT-system vi använder oss av (Visma TendSign och Proceedo) är det också meriterande.

I rollen som upphandlingsledare krävs att du har ett strategiskt förhållningssätt, är en god kommunikatör med känsla för kvalitet, effektivitet och service och för att lyckas i rollen krävs att du trivs med att samverka och samarbeta med andra aktörer. Din utbildning och långa erfarenhet har gett dig spetskompetens inom strategiskt inköp och/eller upphandling. Som person är du strukturerad, analytisk och lösningsfokuserad och du är van att arbeta med flera pågående projekt samtidigt. Du kan arbeta självständigt, är flexibel och har god förmåga att prioritera. Att du är en van IT-användare och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift ser vi som en självklarhet.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Juridik- och upphandlingsavdelningen Henriette de Maré
031 - 315 12 74
SACO Annika Håkansson

Vision Maka Achalbedachvili
031-315 10 28
Upphandlingschef Christian Larsson
031-315 12 71
Enhetschef Överförmyndarenheten Annika Ewe
031-315 18 81
Tf Upphandlingschef Jonna Eriksson
031-315 12 79

Sammanfattning

Besöksadress

Göteborgsvägen 11-17 43182 Mölndal
None

Postadress

Göteborgsvägen 11-17
MÖLNDAL, 43182

Liknande jobb


Forskningsrådgivare internationell forskningsfinansiering

Forskningsrådgivare internationell forskningsfinansiering

3 juni 2024

Utredare/utvecklare inom huvuduppdrag Kommunledning

Utredare/utvecklare inom huvuduppdrag Kommunledning

3 juni 2024

Vikariat för handläggare

3 juni 2024