Upphandlingsspecialist inom entreprenad till Riksdagsförvaltningen

Upphandlingsspecialist inom entreprenad till Riksdagsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Riksdagsförvaltningen är en myndighet som har till uppgift att underlätta riksdagens arbete. Cirka 750 partipolitiskt neutrala medarbetare arbetar vid Riksdagsförvaltningen med många olika typer av arbetsuppgifter. Nu söker vi en upphandlingsspecialist inom entreprenad till upphandlingsfunktionen som är en del av ekonomienheten.

På ekonomienheten arbetar idag 16 medarbetare, och du blir en del av ett team som består av 6 personer. Som upphandlingsspecialist får du ett omväxlande, utmanande och stimulerande arbete i en spännande organisation.


Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ansvara för att självständigt driva och genomföra annonspliktiga upphandlingar inom många olika verksamhetsområden, huvudsakligen inom fastighetsområdet. Arbetet bedrivs i nära samarbete med chefer och medarbetare från verksamheten. Upphandlingarna genomförs ofta som säkerhetsskyddade upphandlingar främst enligt LOU, men även LUFS kan förekomma. Du kommer också att ge råd till verksamheten i olika upphandlingsfrågor och behöver hålla dig uppdaterad inom upphandlingsområdet och rättspraxis. Du förväntas aktivt bidra till upphandlingsfunktionens utveckling och till en god laganda.

Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har


• akademisk utbildning eller annan relevant utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• goda kunskaper inom och erfarenhet av att genomföra entreprenadupphandlingar enligt allmänna bestämmelser AB/ABT
• god kompetens inom LOU och gällande rättspraxis
• flerårig erfarenhet av att driva och genomföra annonserade offentliga upphandlingar genom upphandlingsprocessens alla steg

Det är meriterande med 


• erfarenhet av upphandlingar enligt ABK och AFF
• erfarenhet av upphandlingsverktyget Kommers
• erfarenhet av att genomföra utbildningar inom upphandlingsområdet
• erfarenhet av att genomföra säkerhetsskyddade upphandlingar

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person har du lätt för att skapa goda relationer, kommunicera och att samarbeta med andra. Du är lyhörd, analytisk och strukturerad och har en god förmåga att se och förstå helheter. Du kan jobba med flera olika arbetsuppgifter och upphandlingar parallellt och enligt överenskomna tidsplaner. Du trivs med ett konsultativt arbetssätt.

Medarbetarskapet är viktigt för oss. Att arbeta hos oss innebär att du förväntas agera i enlighet med vår syn på medarbetarskap, att uppnå resultat, utveckla och samarbeta.

Anställningen är placerad i säkerhetsklass, vilket i detta fall ställer krav på svenskt medborgarskap och godkänd säkerhetsprövning.


• Anställningsform: Tillsvidareanställning
• Omfattning: Heltid

Riksdagsförvaltningen tillämpar provanställning.

Vi erbjuder dig
I Riksdagsförvaltningen får du jobba med stimulerande, utvecklande och samhällsnyttiga arbetsuppgifter nära demokratins kärna. Här får du yrkesmässiga utmaningar och bra villkor kring semester, tjänstepension, föräldraledighet och kompetensutveckling. I riksdagens lokaler finns gym och träningslokal med olika träningspass varje dag. Vi strävar efter att våra medarbetare ska ha en bra balans mellan jobb och fritid och erbjuder möjlighet till distansarbete i viss utsträckning.

Ansökan
Ansök via www.riksdagen.se, senast den 24 april 2025.
Referensnummer: 1227-2024/25

Övrigt
Riksdagsförvaltningen har gjort sitt medieval för rekrytering och undanber sig alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontakta oss 


Anna Hultin, ekonomichef, 08-786 47 83



Petra Uebel, upphandlingssamordnare, 08-786 49 38



Fackliga representanter

• Peter Stoltz, Saco, 08-786 40 00
• Anneli Löfling, ST, 08-786 40 00
• Lars Vestberg, Seko, 08-786 40 00


Riksdagen är hjärtat i den svenska demokratin. Riksdagsförvaltningens uppgift är att skapa bästa möjliga förutsättningar för riksdagen och dess ledamöter. Det är ett unikt uppdrag vi är stolta över. Vi har spännande arbetsuppgifter där vi utmanas yrkesmässigt. Samtidigt har vi god balans mellan arbete och fritid. Våra värdeord kvalitet, kompetens och engagemang ger oss en gemensam riktning. Tillsammans ser vi till att demokratin fungerar.

Kontaktpersoner på detta företaget

Margareta Hjorth
08-786 48 78
Livia Spada
08-786 40 00
Ann-Charlotte Eklund
08-786 40 00
Lars Vestberg
08-786 40 00
Kari Hasselberg, kanslichef
08-786 58 97
Thomas Larue
08-786 40 00
Anna-Lena Hultgård Sancini
08-786 68 55
sektionschef Ann Zetterqvist
08-786 42 08
Sektionschef Chaline Boije Lindhe
08-786 65 12
chefsjurist Lars Seger
08-786 63 86

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Riksdagsförvaltningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 mars 2025
  • Ansök senast: 24 april 2025

Besöksadress

10012 STOCKHOLM
None

Postadress

None
STOCKHOLM, 10012

Liknande jobb


10 november 2021

10 november 2021

Upphandlare/inköpare

30 mars 2022

MSB söker upphandlare

MSB söker upphandlare

21 december 2021