Upplåtelsehandläggare, visstidsanställning

Upplåtelsehandläggare, visstidsanställning

Arbetsbeskrivning

Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något.Om arbetsplatsen
Drift och underhåll är en avdelning inom stadsbyggnadsförvaltningen som ansvarar för gator, parker, naturmark, skog, stränder, gatubelysning och stadens fordon. Vi är i huvudsak en beställarorganisation med 30-talet medarbetare som är indelade i avdelningsstöd och två enheter. Enheten teknik och stadsliv söker nu en ny medarbetare under en begränsad tidsperiod.

Arbetsuppgifter
Som handläggare på enheten teknik och stadsliv är ditt huvuduppdrag att handlägga och besluta i skadeärenden samt ärenden gällande fastighetsägarens ansvar. Även andra arbetsuppgifter gällande användandet av Helsingborgs allmänna plats kan bli aktuella, så som tillfälliga upplåtelser av mark på offentlig plats och ärendehantering rörande olovligt användande av stadens mark. Du kommer ingå i en arbetsgrupp om 4 personer. 

Då många markupplåtelser och ärenden är säsongsbetonade kommer det periodvis att vara ett högt tempo. En del ärenden tar tid att hantera vilket betyder att du kommer ha flera ärenden igång samtidigt. 

I arbetet har du mycket kontakt med medborgare, försäkringsbolag, näringsliv, föreningar, intresseorganisationer och polismyndigheten. Mycket av arbetsuppgifterna är administrativa men det ingår även att utföra kontroller ute på fältet. Placering är på Stadsbyggnadsförvaltningens kontor i centrala Helsingborg.

Kvalifikationer
Vi söker en person med minst gymnasial utbildning, samt kunskap och erfarenhet av administrativt arbete i offentlig verksamhet. Utöver din erfarenhet är dina personliga egenskaper viktiga och vi värderar gemenskap högt på vår avdelning.

Du är van att arbeta med handläggning av ärenden i verksamhetssystem och har erfarenhet från offentlig verksamhet. Som person är du drivande, strukturerad och ansvarsfull. Du uttrycker dig väl i svenska språket i både tal och skrift och har en god samarbetsförmåga. Vi ser också att du är lyhörd för omgivningens synpunkter. Vi förutsätter att du bemöter andra jämställt samt har ett mycket serviceinriktat förhållningssätt och en förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. B-körkort är ett krav.
Vi kommer att kalla till intervjuer löpande under rekryteringsprocessen.

Övrig information
Sista ansökningsdag:  2023-11-26

Anställningsform: Tidsbegränsad anställning

Omfattning: Heltid

Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse

Varaktighet: Tom 241220

Antal tjänster: 1


För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

Fackliga företrädare
https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Helsingborgs stad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 november 2023
  • Ansök senast: 26 november 2023

Liknande jobb


Exekutiv assistent

Exekutiv assistent

26 april 2024

26 april 2024