Uppstartskonsult lönekunder i systemet Hogia

Arbetsbeskrivning

Azets är ledande nordisk leverantör av ekonomi- och lönetjänster. Vi har 3.200 medarbetare i Norden som hjälper över 22.000 företag inom ett brett spektrum av branscher. Azets omsätter 2.8 miljarder SEK och är en del av CogitalGroup som ägs av HgCapital. Läs mer på www.azets.se


Vill du jobba med de bästa inom branschen? Då ska du bli en del av vårt uppstartsteam! 

I vårt team finns hög kompetens och engagemang där vi drivs av att vilja göra något bra tillsammans. Kunderna är många och olika med varierande komplexitet, både svenska och internationella, vilket gör att vi får variation och lär oss nytt. Gillar du lön och vill jobba i partnerskap med våra kunder är detta ett riktigt stimulerande och kul jobb.

Vad ingår i rollen?

Här ansvarar du för implementeringen hos våra nya kunder vilket inkluderar ett helhetsansvar för projektets resultat. Du är huvudkontaktperson gentemot kunden under själva implementeringen och säkerställer att vi får in rätt data för att kunna genomföra uppsättning av aktuella system/tjänster. Du kommer arbeta med utefter kundavtal och kollektivavtal genomföra uppsättningar i vårt system Hogia Lön plus och aktuellt försystem såsom tex. Qbis, Quinyx eller vårt egenutvecklade Cozone Employee. 

Både innan och under projektets gång arbetar du tätt ihop med ett flertal interna avdelningar såsom sälj, löneleverans och IT samt våra kollegor i Rumänien. Efter projektet är du också ansvarig för en professionell överlämning av arbetsuppgifter till den löpande löneprocessen.

Det ingår även till viss del förvaltning och support av lönesystemet Hogia Lön plus gentemot organisationen internt. Detta innebär stöttning i mer komplexa systemuppsättningar, löpande och vid större lagar och avtalsförändringar.

Vad krävs för att lyckas i rollen?

Minst 3-5 års erfarenhet av lön där du byggt upp en djup och bred kunskap om hela löneprocessen. Det är en klar fördel om du har Hogia kompetens
Erfarenhet av att ha jobbat i ett outsourcingbolag där du skaffat kunskap om olika bolag och olika kollektivavtal. Alternativt att du jobbat i många olika bolag som haft olika kollektivavtal
Du har goda kunskaper i kollektivavtal, lagar och förordningar
Ett brinnande intresse för kund och förmågan att bygga upp ett väl fungerande partnerskap
Förmågan att kommunicera väl och pedagogiskt på både svenska och engelska i tal och skrift
Ett systemintresse är önskvärt med god förståelse för hur system fungerar och interagerar med varandra
Meriterande är det om du är bra på att projektleda
Du bör ha en drivkraft i att ständigt förbättra och förändra
Rekryteringsprocessen

Ansök genom att ladda upp ditt CV så snart som möjligt, dock senast 2020-09-18. Vi kallar till intervjuer löpande.

Har du några frågor eller funderingar innan du söker? Vänligen kontakta någon av följande:

Isabella Hammarström (rekryterande chef) isabella.hammarstrom@azets.com 
Jeanine Ohlsson (HR) jeanine.ohlsson@azets.com
Lokal fackförening unionklubben.azets@gmail.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Emelina Bengtsdotter

David Faasth

Cecilia Jerresand
+46 705612483
Helena Björk
+46 70 2513697
Susanna Béguier
+46 73 075 22 26
Leif Knutas
+46 767 23 27 92
Fredrik Johansson
+46 10 141 20 52
Susanna Callin
+46 76 722 10 33
Kenneth Matsson
+46 10 141 19 91
Knut Skjauff
+47 48193001

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sverige
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 augusti 2020
  • Ansök senast: 18 september 2020

Besöksadress

LINDHAGENSGATAN 94
None

Postadress

La Cours gatan 6
Helsingborg, 25231

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024