Ur&Penn söker Business Controller!

Arbetsbeskrivning

Har du förmågan att analysera stora datamängder, prioritera och kommunicera? Ur&Penn söker nu en proaktiv business controller till vår växande kedja. I den här rollen får du en stor möjlighet att tillsammans med andra engagerade medarbetare vara med och påverka vår organisation och vår affär.

OM OSS

Ur&Penn, med över 120 butiker, är idag Skandinaviens ledande kedja inom klockor och modeaccessoarer. Vår idé och vårt framgångskoncept är att förändra en konservativ industri genom design och marknadsföring av egna varumärken till revolutionerande priser.


OM TJÄNSTEN

Genom att vi arbetar brett innebär det att vi har möjlighet att samla på oss stora mängder intressant data. Vi tror det är där du hjälper oss till nästa nivå. Din förmåga att analysera och presentera dina slutsater blir en avgörande faktor i att vi tar rätt beslut i rätt tid. Utöver detta, tror vi att du genom dina specialistkunskaper kan hjälpa oss att arbeta effektivt i följande ansvarsområden:

 


• Ansvar för daglig, vecko- och månadsvis analys och rapportering av försäljning på produkt och butiksnivå


• Bistå försäljningsavdelningen med beräkningar och analyser


• Bistå inköpsavdelningen med beräkningar och analyser
• Rapportering av bolagets kassaflöde till koncernen


• Processansvar för bolagens budget och prognosarbete på produkt- och butiksnivå. Utveckla och strukturera arbetssätt, processer, rutiner.


• Systemansvar för bolagens stödsystem Qlikview


• Beräkning och kommunikation av butiksbonus


• Ansvar för analys och utvärdering av lagerinventering 





VI SÖKER DIG

Med en akademisk utbildning inom ekonomi eller statistik och som har 3-5 års erfarenhet från business control inom detaljhandel. Vi ser att du har mycket goda kunskaper i Excel. Det är även meriterande med Kunskaper och erfarenhet från Qlikview. Vidare har du mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som i skrift.  

Du är spindeln i vårt nät, vilket ställer krav på att du är en prestigelös person med affärssinne som trivs med att arbeta proaktivt och att bygga struktur i en snabbrörlig miljö. Du trivs med breda uppgifter och har förmågan att prioritera dina arbetsinsatser. Du har förmågan att med hög social kompetens skapa förtroende och långsiktiga relationer samt att du jobbar mycket med omvärldsbevakning. Vidare arbetar du strukturerat och tar egna initiativ med hög ansvarskänsla. Din kommunikationsförmåga är mycket god, du översätter siffror i ord och skapar underlag för beslut och aktiviteter. 


VARFÖR OSS?

Vi erbjuder ett givande arbete i ett företag med mycket energi och driv, där endast du själv sätter begränsningarna för hur mycket du utvecklas. Tillsammans med oss blir du en del av ett hungrigt och energiskt team som vill förändra en alldeles för konservativ bransch. Vi erbjuder ett snabbt tempo i en ständigt utvecklande arbetsmiljö där endast vår egen kreativitet sätter gränserna. Med vårt sociala engagemang har du även möjlighet att göra skillnad och bidra till mer glädje i människors vardag.

MER INFORMATION OCH ANSÖKAN

Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Upplands Väsby. Detta är en tillsvidaretjänst på heltid med start enligt överenskommelse. Du kommer ingå i vår ekonomiavdelning och rapporterar direkt till VD med mycket samarbete med samtliga avdelningar inom bolaget.

Intervjuer sker löpande så ju snabbare du skickar in din ansökan desto bättre. Vi ser fram emot att höra från dig!

”Keep it simple!” är vår filosofi, så observera att vi endast tar emot ansökningar via rekryteringsverktyget på vår hemsida.

 

Sista ansökningsdag är 2021-12-19



Vi ses på Ur&Penn!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AB Ur&Penn (Kin AB)
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 november 2021
  • Ansök senast: 19 december 2021

Besöksadress

A6 Center, Kompanigatan 13
None

Postadress

Box 934
Upplands Väsby, 19421

Liknande jobb


28 november 2023