Utbildningsadministratör

Utbildningsadministratör

Arbetsbeskrivning

Sälj & Marknadshögskolan, grundat 1996, är en av Sveriges viktigaste aktörer när det gäller högre utbildning inom försäljning och marknadsföring. Vår verksamhet utgörs till stor del av yrkeshögskoleutbildning men vi bedriver även onlineutbildningar samt utbildningar för företag. Genom ett nära samarbete med branschen säkerställs att våra utbildningar håller hög kvalitet och motsvarar arbetsmarknadens behov.  Sälj & Marknadshögskolan är en del av AcadeMedia, Norra Europas ledande utbildningsföretag.

Om tjänsten
Som administratör hos oss är du en central person i organisationen. Arbetsuppgifterna är många och varierade, inom både administration och systemadministration, varför du bör kunna prioritera och strukturera din arbetsdag på ett effektivt sätt, samtidigt som du är noggrann och strävar efter att uppnå bästa resultat för verksamheten. Under en arbetsvecka samverkar du dagligen med utbildningsledarna och träffar många av våra studerande och utbildare. Därför är det viktigt att du kan bemöta personer på ett professionellt sätt och att du aktivt bidrar i det gemensamma arbetet.

Du kommer att ingå i ett team med fyra utbildningsledare, en affärsutvecklare och din chef på plats. På vårt kontor i Stockholm finns ytterligare fyra utbildningsledare och en administratör. Du kommer att ha ett tätt samarbete med din administratörskollega och bör därför känna dig trygg i kommunikation på distans.

Rollen som administratör i Göteborg kommer att innefatta ett större ansvar för de system och verktyg som vi använder. Sälj & Marknadshögskolans ambition är att ta nya kliv i digitaliseringen av verksamheten och du kommer att vara drivande i införandeprojekt och internutbildningar i nära samarbete med utbildningsledarna och utbildningschefen.

Din bakgrund och egenskaper
Vi söker dig som har lägst gymnasiekompetens, gärna med inriktning IT- och administration. Du har relevant erfarenhet inom administration och systemadministration, företrädesvis från utbildningsväsendet. Tidigare erfarenheter från administration kopplat till Myndigheten för yrkeshögskolan (MYH) och Centrala Studiestödsnämnden (CSN) ser vi som mycket meriterande.

Du är en strukturerad och noggrann person som trivs i en arbetsmiljö som präglas av sociala kontakter och problemlösning. Då ditt främsta arbetsverktyg kommer att vara datorn ser vi att du behärskar de vanligaste programmen i Office-sviten obehindrat. Du är intresserad av nya digitala lösningar, har lätt för att lära dig nya system och vill vara drivande i utvecklingen av vårt digitala arbetssätt.

Din svenska är mycket god i tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. En medarbetare hos oss bör vara strukturerad, noggrann, socialt trygg och trivas med snabba omställningar. Vi i teamet är lagspelare och ser att du som söker tjänsten delar vår syn på samarbete och gemenskap som nycklar till en trevlig arbetsmiljö och framgångsrikt arbete.

 

Arbetsuppgifter

• Hantera skolans olika datorsystem som superanvändare
• Administrera betyg internt samt till MYH och till CSN
• Administrera vår digitala lärplattform Omniway.
• Administrera studiedokument via SharePoint
• Administrera skolans utbildningar i ansökningsverktyget yh-antagning.se
• Lokalansvar där bland annat inköp av kontorsutrustning samt brandskyddsansvar ingår
• Agera tentavakt alternativt hyra in tentavakter vid behov
• Allmänna administrativa uppgifter på både nationell- och kontorsnivå


 

Är du den vi söker?
Ansök så snart som möjligt via vårt rekryteringssystem då urval och intervjuer sker löpande, dock senast 200630. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Vid frågor kring tjänsten, kontakta utbildningschef Emma Olau på 010-142 13 47 eller via mail emma.olau@smhsverige.se

Lön
Lönetyp: Fast månadslön
Anställningsvillkor: 100% tillsvidareanställning
Tillträde: Enligt överenskommelse

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sälj- och Marknadshögskolan
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 juni 2020
  • Ansök senast: 30 juni 2020

Besöksadress

Tomtebodavägen 3A
None

Postadress

Tomtebodavägen 3A
Solna, 17165

Liknande jobb


Administratör Veldi Borås

Administratör Veldi Borås

3 april 2024

27 mars 2024

Administratör till sommaren på avdelning miljö och bygg

Administratör till sommaren på avdelning miljö och bygg

26 mars 2024