Utbildningsadministratör

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Linnéuniversitetet! Vi möter dagens och morgondagens samhällsutmaningar i en öppen, nyfiken och kreativ miljö. Genom att aktivt låta kunskap från olika ämnen, områden och kulturer mötas, öppnar vi upp för nya idéer och skapar nya perspektiv för en långsiktigt hållbar samhällsutveckling. Människor växer här.

Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet bedriver forskning och utbildning i företagsekonomi, nationalekonomi, statistik, rättsvetenskap och turismvetenskap. Vår uppgift är att få människor att växa med hjälp av kunskap som lärare, forskare och studenter skapar tillsammans. Vi bidrar med entreprenöriellt tänkande och hållbara lösningar på komplexa organisations- och samhällsproblem. Vi är stolta över vår långa tradition av samverkan med det omgivande samhället. Verksamheten bedrivs på campus i Kalmar och Växjö, samt digitalt.

Som utbildningsadministratör på Ekonomihögskolan arbetar du på det gemensamma fakultetskansliet, vars huvuduppgift är att vara ett administrativt stöd till studenter, fakultetens medarbete och ledning.

Arbetsbeskrivning
Vi erbjuder dig en anställning i en öppen och stimulerande arbetsmiljö där dina arbetsuppgifter är varierande. Arbetet bedrivs självständigt men i nära samverkan med ett glatt och proffsigt gäng som har högt i tak och som tar stort ansvar, men som också har stor frihet och intresse för att utveckla formerna för det egna uppdraget så att arbetet både bedrivs mer effektivt och strukturerat utan att tumma på kvaliteten.

Arbetet som utbildningsadministratör består i huvudsak av att hantera det löpande administrativa arbetet inom ramen för fakultetens kurser och program på grundnivå och avancerad nivå. I arbetsuppgifterna ingår bland annat schemaläggning, kursadministration i lärplattformen MyMoodle samt handläggning av studentärenden. Till din hjälp kommer du att arbeta i olika administrativa system som antagningssystemet NyA, studiedokumentationssystemet Ladok samt lokal- och schemabokningssystemet TimeEdit. Vidare ingår att ge information och service till studenter, lärare och ledning på svenska och engelska. Även andra administrativa uppgifter inom kansliets ansvarsområde kan förekomma.

De utbildningsadministrativa arbetsuppgifterna utvecklas kontinuerligt och innebär tillämpning av rutiner och regelverk samt flertalet deadlines. Arbetet förutsätter att du har förmågan att arbeta med parallella arbetsuppgifter och i olika system samtidigt.

Tjänsten innebär ortsövergripande utbildningsadministration men tjänstgöring är förlagd på campus Kalmar.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant akademisk examen. För anställningen krävs goda kunskaper i svenska och engelska både muntligt och skriftligt. Vidare önskar vi att du har administrativ erfarenhet. Särskilt meriterande är arbetslivserfarenhet från högskole- eller universitetsvärlden och då gärna inom utbildningsadministration. Du ska ha goda datakunskaper, lätt att lära dig nya system och intresse för att utveckla arbetssätt med hjälp av ny teknik. Har du erfarenhet av våra administrativa system såsom Ladok, NyA, MyMoodle och TimeEdit är det mycket meriterande. Meriterande är även erfarenhet av arbete med tillämpning av regelverk gärna med anknytning till högre utbildning.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet som kommer till uttryck i form av god förmåga att planera det egna arbetet, noggrannhet och effektivitet. För att trivas i rollen behöver du även vara flexibel, lösningsfokuserad, bra på att samarbeta och kommunicera samt kunna inge ett förtroendeingivande och professionellt bemötande.

Linnéuniversitetet eftersträvar jämställdhet och mångfald inom samtliga yrkesgrupper. Vi välkomnar sökande med olika etniska och kulturella bakgrunder.

Vi tillämpar ett flexibelt arbetssätt och det finns goda möjligheter till hemarbete. För oss är det självklart med ett inkluderande arbetsklimat och att våra medarbetare kan kombinera arbete med ett aktivt föräldraskap.

Anställningsvillkor

Anställning och omfattning: Tillsvidareanställning, heltid.
Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Universitetet tillämpar sex månaders provanställning.
Placeringsort tillsvidare: Placeringsort är Kalmar, resor mellan orterna förekommer.

Individuell lönesättning tillämpas varför löneanspråk bör bifogas ansökan.

Kontaktpersoner
Upplysningar lämnas av kanslichef Anna Westerberg (anna.westerberg@lnu.se).
För frågor om anställningsförhållanden, kontaktas HR-partner Jessica Drott (jessica.drott@lnu.se).

Fackliga företrädare nås via universitetets växel, tel. 0772-28 80 00.

Välkommen med din ansökan senast den 6 juni 2023 märkt med diarienummer
HR-2023/930. 


Linnéuniversitetet har ambitionen att tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen.

Registrera din ansökan via knappen "Ansök" längst ned i annonsen. De meriter Du åberopar ska Du styrka med intyg och de ska bifogas digitalt i din ansökan. Ansökan och övriga handlingar ska märkas med anställningens diarienummer. Alla handlingar som åberopas ska vara inkomna till universitetet senast kl. 24.00 sista ansökningsdagen.

Vi undanber oss telefonsamtal från försäljare av jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

ErikÅstedt, Personalkonsult
+46(0)470767558
UlrikaWelander, Professor
+46(0)470708821
Lena Larsson, Prefekt
0480-44 67 11
Helena Birath, Personalkonsult
0480-44 73 81
Erik Elheim, Personalkonsult

Bärbel Westphal, Prefekt

Linda Reneland Forsman, Prefekt
0480-446305
Joakim  Krantz, Studierektor för forskarutbildningen
0470-708454
Karolina Österdahl, Personalkonsult
0470-708674
Peter Karlsudd, Professor

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Linnéuniversitetet
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 maj 2023
  • Ansök senast: 6 juni 2023

Besöksadress

Universitetsplatsen 1
None

Postadress

Box 451
Växjö, 35106

Liknande jobb


Projektadministratör Baltic University Programme

Projektadministratör Baltic University Programme

26 april 2024

Samordnare till Utbildningsavdelningen

Samordnare till Utbildningsavdelningen

26 april 2024