OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsgivarverket är en arbetsgivarorganisation för arbetsgivare inom det statliga avtalsområdet och en av regeringens förvaltningsmyndigheter. Medlemsarbetsgivare är cirka 250 myndigheter, affärsverk och andra arbetsgivare med anknytning till det statliga området. Tillsammans med medlemmarna utvecklar och samordnar Arbetsgivarverket den statliga arbetsgivarpolitiken och tecknar kollektivavtal för cirka 290 000 anställda.
För att administrera Arbetsgivarverkets olika aktiviteter som till exempel utbildningar och nätverksmöten söker vi nu en effektiv, strukturerad och serviceinriktad kollega.
Om enheten
Du kommer att arbeta på enheten för arbetsgivarutveckling. Enheten ansvarar för såväl Arbetsgivarverkets administration av utbildnings- och mötesverksamhet som extern medlemsrådgivning och strategisk arbetsgivarutveckling. Enheten leds av chefen för arbetsgivarutveckling.
Arbetsuppgifter
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att administrera anmälningar, kallelser och beställningar till våra utbildningar och nätverk. Du har dagliga kontakter med såväl deltagare som leverantörer. I arbetsuppgifterna ingår även visst administrativt stöd, till exempel att skriva minnesanteckningar inom ramen för pågående projekt samt förvaltning av till exempel medlemsregister.
Kvalifikationer
För arbetet krävs att du har:
• en för arbetsuppgifterna relevant utbildning (enligt arbetsgivarens bedömning), som lägst gymnasieexamen
• erfarenhet av administrativa uppgifter av typen som nämns ovan under Arbetsuppgifter
• mycket god erfarenhet av att använda administrativa system och digitala mötesverktyg
• mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
Det är meriterande om du har erfarenhet av:
• arbete i offentlig sektor
• arbete i en intresseorganisation
Arbetet som administratör på Arbetsgivarverket förutsätter att du är bra på och tycker om att samarbeta samt att ha ordning och reda runt omkring dig med fokus på detaljer. Du kan planera, strukturera och slutföra arbetsuppgifter inom utsatt tid och har förmåga att anpassa dig till det situationen kräver. Du behöver ha ett genuint intresse för och mycket goda kunskaper i att använda administrativa system och digitala mötesverktyg. För att trivas i rollen behöver du vara såväl bra på som bekväm med att ha daglig kontakt med olika intressenter, primärt via e-post eller telefon.
Om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning, vi tillämpar sex månaders provanställning.
Arbetsgivarverkets värdegrund utgår från att medarbetarna är professionella och engagerade. Vi har ett inkluderande synsätt och eftersträvar mångfald ur alla aspekter. Arbetsgivarverket finns på Mäster Samuelsgatan 60 i Stockholm, nära T-centralen.
Läs gärna mer om Arbetsgivarverket och vårt uppdrag på vår webbplats www.arbetsgivarverket.se och vår plattform Jobba statligt på www.jobbastatligt.se
Är du intresserad?
Har du frågor och vill veta mer om jobbet kan du kontakta teamledare och koordinator Pia Blad eller chef för Arbetsgivarutveckling Åsa Krook. Du når båda på telefon via växeln på nummer: 08-700 13 00.
Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 2 december 2024.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av uppdraget men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
HR-specialist Åsa Kälvegård
08-700 13 00
Chef Stödprocessen Helene Bryskhe
08-700 13 00
Gruppledare Camilla Stenemyr
08-700 13 00
Konsult Skill Annika Elfvingsson
013-473 81 63
Förhandlingschef Monica Dahlbom
08-700 13 00
Förhandlare Anders Stålsby
08-700 13 00
Förhandlare Åsa Krook
08-700 13 00
Utredare/Statistiker Malin Sundeby
08-700 13 00
Utredare/Statistiker Love Lundell
08-700 13 00
Chefsrekryteringskonsult Experis Anna Arborelius
072-537 50 11