Utbildningsadministratör, vikariat

Utbildningsadministratör, vikariat

Arbetsbeskrivning

Vill du att varje dag ska vara den viktigaste? Vi spelar en central roll i att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle. Gå in på www.aklagare.se och läs mer om vår spännande verksamhet.

Till utbildningscentrum på Åklagarmyndighetens huvudkontor söker vi en utbildningsadministratör (vikariat). 

Dina arbetsuppgifter  

Som en av sex utbildningsadministratörer har du en central och viktig roll i myndighetens utbildningsverksamhet. Du arbetar tillsammans med en utbildningschef, tre utbildningsansvariga, två mediepedagoger och fem andra utbildningsadministratörer. Tillsammans ansvarar ni för administrationen av myndighetens centrala utbildningar, som består av ca 80 kursveckor per år för åklagare, chefer och administratörer.  

Du arbetar med flera utbildningar parallellt och har ett eget ansvar för din del av verksamheten. 

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bl.a. bestå i att 

•   ansvara för logistiken kring utbildningarna och ha kontakten med konferenshotellen, kursledare, utbildare och deltagare,

•   hantera rese- och frånvarofrågor,

•   ta fram kursutvärderingar och delta på utvärderingsmöten,

•   publicera nyheter på intranätet

•   administrera och granska fakturor,

•   vara delaktig i budgetplanering tillsammans med utbildningsansvariga, och

•   delta i olika utvecklingsprojekt om utbildningsverksamheten.   

Du kommer att sköta mycket av ditt arbete i olika it-system, främst i vår lärportal (Luvit/Grade) men också i systemen för ärendehantering (Platina), distansutbildning (Skype), personal (Palasso), ekonomi (Agresso) och utvärdering (Artologik). 

Dina kvaliteter och kvalifikationer  

Du måste ha 

•   gymnasieexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig,

•   minst 2 års erfarenhet av självständigt administrativt arbete eller annan relevant utbildning. 

Som person ser vi gärna att du 

•   är noggrann, strukturerad och kan följa de förhållningsregler och rutiner som finns,

•   är självständig och ansvarstagande,

•   har förmåga att prioritera, arbeta uthålligt och effektivt,  

•   har mycket lätt för att samarbeta och skapa goda arbetsrelationer samt har ett öppet förhållningssätt gentemot din omgivning,

•   har ett intresse och engagemang för samhällsfrågor och rättsväsendet,

•   är serviceinriktad. 

Vi vill också att du har god självkännedom, kan ta egna initiativ och har en vilja och förmåga att vara med och bidra till att utveckla vår verksamhet. 

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med utbildningsadministration. Det är även meriterande om du har bakgrund från något serviceyrke eller har arbetat inom rättsväsendet.  

Om anställningen  

Anställningen är ett vikariat med tillträde så snart som möjligt fram till och med den 30 april 2022. 

Tester kan förekomma i rekryteringsprocessen.

I Åklagarmyndighetens rekryteringsprocess genomförs säkerhetsprövning av de sökande. Vidare information om vad säkerhetsprövningen innebär finns på Åklagarmyndighetens hemsida.

Tjänsten är placerad i säkerhetsklass.

På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt dataskyddsförordningen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta. 

Åklagarmyndigheten som arbetsgivare  

Som en del av Åklagarmyndigheten får du över 1700 kollegor över hela landet. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar alla till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle – oavsett vilka våra arbetsuppgifter är. Det gör varje dag till den viktigaste.  

Du möter en modern organisation där vi hjälps åt över kompetensgränserna. Vi är övertygade om att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Här får du vara delaktig i en spännande vardag och möjlighet till balans mellan arbete och fritid.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Billfalk Åkerlund, facklig kontaktperson Saco-S
070-315 56 38
Pia Tanttu, facklig kontaktperson ST
010-562 54 37
Sofia Forsberg, personalhandläggare
010-562 50 48
Stephan Uttersköld, IT-utvecklingschef
010-562 57 52
Ulf Ållebrand, ekonomidirektör
010-562 51 30
Erika Lejnefors, facklig kontaktperson Saco-S
010-562 70 91
Maria Palmquist, facklig kontaktperson ST
010-562 65 23
Mikael Svensson, säkerhetschef
010-562 50 91
Maria Schütt, enhetschef
010-562 50 76
Karin Rosander, Informationsdirektör
010-562 50 10

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Åklagarmyndigheten Huvudkontoret
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 oktober 2021
  • Ansök senast: 21 oktober 2021

Besöksadress

Östermalmsgatan 87 C
None

Postadress

Box 5553
Stockholm, 11485

Liknande jobb


Projektadministratör Baltic University Programme

Projektadministratör Baltic University Programme

26 april 2024

Samordnare till Utbildningsavdelningen

Samordnare till Utbildningsavdelningen

26 april 2024