Uthyrare och fastighetsförvaltare till Viken Park

Uthyrare och fastighetsförvaltare till Viken Park

Arbetsbeskrivning

Viken Park är en privat fastighetsförvaltare som äger och förvaltar ett tjugotal fastigheter med ca 300 hyreslägenheter och lokaler i Motala och Vadstena. Bolaget har en lång historia som sträcker sig bakåt till 1937 när företaget grundades. Nu driver tredje generationen familjeföretaget och dess värdegrunder avseende engagemang, handlingskraft och pålitlighet gentemot sina hyresgäster har växt sig allt starkare vilket tydligt visar sig i företagets utveckling och framgång.

Nu söker vi en uthyrare tillika fastighetsförvaltare till kontoret i Motala.

Det här är en tjänst för dig som brinner för att ge god service och ser en utmaning i varje svårighet. Du gillar ordning och reda, arbetar självständigt och uppfattar med lätthet hur du bör prioritera bland uppgifterna och med din tid. Är du den tusenkonstnär vi söker? Då kommer du att trivas hos Viken Park.

Om tjänsten

Du får en ansvarsfull roll där ditt dagliga arbete har direkt påverkan på verksamhetens resultat och utveckling. Rollen är bred och arbetsuppgifterna varierande inom områdena fastighetsadministration, uthyrning och ekonomi såsom:

- Mottagande och administration av felanmälan/serviceärenden
- Utföra besiktningar av lägenheter, garage, förråd, lokaler
- Hantera nyckelkvittenser
- Deltaga på planeringsmöten för fastighetsunderhåll
- Utforma renoveringsunderlag
- Administrera hyresförändringar efter genomförda standardhöjande renoveringar
- Driva och koordinera underhållsprojekt i fastigheterna
- Egenkontroll
- Administration av Viken Parks hemsida
- Visning av lägenheter, garage, förråd, lokaler
- Utforma och teckna hyreskontrakt
- Registrering och betalning av leverantörsfakturor
- Hyresavisering
- Inbokning av betalningar
- Löpande bokföring och månadsbokslut
- Posthantering, reception samt mottagande av samtal till vår växel
- Inköp av diverse kontorsmaterial


Kvalifikationer

Vi söker dig med relevant utbildning, troligen inom ekonomi, fastighet eller teknik. Du har några års arbetslivserfarenhet och kommer den från fastighetsbranschen, inom administration och/eller förvaltning, är det starkt meriterande. Du har goda IT-kunskaper och är van vid att jobba i olika typer av system. Goda kunskaper i Officepaketet är en självklarhet.

Personlig profil

Som person brinner du för service och har säljande egenskaper. Du är en god kommunikatör som sätter kunden i fokus och du har ett lyhört och smidigt förhållningssätt. Du ser problemlösning som en del av vardagen och hanterar uppkomna situationer med ett positivt förhållningssätt. För att trivas i rollen behöver du gilla att ha många bollar i luften och förmågan att planera ditt arbete såväl självständigt som i samarbete med kollegor, fastighetsskötare och kunder. Du har också en stark administrativ ådra och gillar struktur, ordning och reda. Du gillar inte när saker och ting faller mellan stolarna utan känner tillfredsställelse när du har kontroll även på de små detaljerna.

Ansökan

Välkommen att registrera din ansökan via www.sententiarekrytering.se (http://www.sententiarekrytering.se/), gärna omgående, dock senast 30 oktober 2022. Vi tillämpar löpande urval under ansökningstiden.

Frågor om tjänsten besvaras av Linda Molin, Sententia Rekrytering, tfn 0706-150162 alt linda.molin@sententia.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Sententia Rekrytering & Konsult AB är auktoriserat av Kompetensföretagen och branschorganisationen Almega.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sententia Rekrytering & Konsult
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 oktober 2022
  • Ansök senast: 30 oktober 2022

Liknande jobb


20 juni 2023