Uthyrare, processförvaltare till Kundcenter

Uthyrare, processförvaltare till Kundcenter

Arbetsbeskrivning

Om arbetsplatsen

Är du nyfiken på en tjänst i Liselottes team på Kundcenter? - Nu har du chansen!
Denna tjänst passar perfekt för dig som vill nyttja dina kunskaper från fastighetsbranschen i en kundorienterad roll och har erfarenhet att jobba med utveckling av uthyrningsprocessen.

Din arbetsplats utgår från vårt kundcenter som ligger i entréplanet på Kfast huvudkontor, Munktelltorget 2. Vi är 20 personer som arbetar på kundcenter och vårt härliga team består av uthyrare, kundvärdar, bokonsulenter, ekonom, marknadsassistent, kravhandläggare, systemadministratör, teamledare och chef.

På Kfast erbjuder vi dig jobb med många spännande möten och stora möjligheter att växa. Dessutom är vi både en stabil och schysst arbetsgivare!

Dina arbetsuppgifter

Är du en person som tycker om att arbeta med kunder och kundmöten, gillar ordning och reda och uppskattar att jobba i team? Då kan den här tjänsten vara något för dig!

I rollen arbetar du med fokus på uthyrning i kombination med kundtjänst. Som uthyrare hos oss på Kundcenter kommer du att arbeta med följande:

- Processförvaltare av uthyrningsprocessen.
- Stötta och handleda övriga uthyrare i uthyrningsärenden.
- Ansvara för månadsvisa uthyrningsmöten.
- Ansvara för uthyrning av nyproduktion tillsammans med annan kollega, uppföljning vakanser, uthyrningsstatistik, marknadsföring tillsammans med kommunikation, projektavdelning, Ao bostad.
- Ansvara för administration kring näringslivsförtur och inflyttarservice.
- Viss omvärldsbevakning.
- Uthyrning av bostäder och mindre lokaler.
- Hyresgästbedömningar (Ta referenser, begära in uppgifter, kartlägga betalningsförmåga mm).
- Skriva avtal.
- Visningar av tomma lägenheter och lokaler.
- Publicerar lediga lägenheter och mindre lokaler.
- Bemanna bobutiken.
- Telefon och mejlkontakter.
- Ta emot felanmälan från våra hyresgäster vid behov.


Tjänsten innefattar många sociala kontakter med våra hyresgäster, kollegor samt Kfast personal. En viktig del i din roll blir därför att representera Kfast varumärke som fastighetsbolag och ge en god service gentemot våra hyresgäster och övriga kunder. Är du personen vi söker?


Kvalifikationer

Vi söker dig med följande kompetens:
• Avslutad högskoleutbildning alternativt YH-utbildning, inom juridik, marknadsföring eller annan relevant inriktning.
• Erfarenhet från fastighetsbranschen (minst 2 år).
• Tidigare erfarenhet av service, administration och kundbemötande.
• Körkort B och vana att köra bil.
• Kunskaper i engelska, tal och skrift.
• Goda datorkunskaper och vana att arbeta i Office-programmen.

Eftersom att tjänsten innehåller mycket kommunikation, både internt som externt, behöver du ha mycket goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt.

Meriterande är om du:

• Talar fler språk än svenska och engelska.
• Har kunskaper i något fastighetssystem, tex Fast2.
• Arbetat som fastighetsvärd, bovärd eller uthyrare.
• Kunskaper i hyresjuridik.

Vi värnar om vår goda stämning på kundcenter och söker därför dig som har en god social kompetens, är skicklig på att kommunicera och bemöter alla du möter med respekt. Vi uppskattar även om du som person är initiativrik, nytänkande och har en god förmåga att strukturera och ta ansvar för ditt eget arbete.
Då vi jobbar i nära team så söker vi dig som är en lagspelare och som är smidig i ditt samarbete med andra.

Låter uppdraget spännande? Vi på kundcenter önskar dig varmt välkommen med din ansökan!

Övrigt

Anställningsinformation
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Schema, dagtid. Måndag - fredag. Flextidsavtal.
Tillträde: 2022-08-15 eller enligt överenskommelse.


Kontaktperson:
Rekryteringskonsult
Fanny Ekström
fanny.ekstrom@eskilstuna.se
016-710 51 38

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Eskilstuna Kommunfastigheter AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 mars 2022
  • Ansök senast: 12 april 2022

Liknande jobb


20 juni 2023