Uthyrare till Arento i Nyköping

Uthyrare till Arento i Nyköping

Arbetsbeskrivning

Arento AB är ett helsvenskt bolag som ingår i Sveviakoncernen. Vi förser bygg- och entreprenadföretag runt om i Sverige med anläggnings- och byggmaskiner. I vårt erbjudande ryms allt från uthyrning av maskiner, fordon och utrustning, till fullservice vid etableringar och vägavstängningar. Erfarenhet och service i kombination med förstklassigt sortiment gör det enkelt, tryggt och lönsamt att hyra av oss. Vi har kundcenter från Luleå i norr till Malmö i söder och nu öppnar vi i Nyköping!

Som uthyrare på Arento har du en varierande och självständig roll med mycket kundkontakt. Du kommer att vara med och bygga upp och ansvara för driften av det nya kundcentret i Nyköping med ett tätt samarbete med kollegorna i Linköping. Ditt uppdrag är att hyra ut fordon, maskiner och utrustning till främst bygg- och anläggningsbranschen men det kan även innebära att du behöver iordningsställa maskiner och kontrollera att de fungerar som de ska. Vidare sköter du fakturering och uppföljning av uthyrnings- och nyttjandegrad av maskinparken. I rollen som uthyrare har du många kontaktytor och du jobbar både med befintliga kunder och med att aktivt kontakta nya potentiella kunder.

Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning med placering i Nyköping. Introduktionen kommer den första tiden att ske i Linköping.

Vem är du?
Vi söker dig som ser att den här tjänsten skulle vara ett naturligt steg att ta och att du inte nöjer dig med att vara näst bäst. Du är tekniskt intresserad och har grundläggande maskinkunskap. Då tjänsten som uthyrare innebär ett visst ekonomiskt ansvar krävs även grundläggande kunskaper inom ekonomi.

Erfarenhet av bygg- och anläggningsbranschen eller uthyrningsbranschen och erfarenhet av att arbeta med långsiktiga kundrelationer ser vi som meriterande för den här tjänsten.

Då kundcentret i Nyköping är nytt söker vi någon som inte är rädd för att hugga i där det behövs och som har en prestigelös inställning. Vi söker dig som ställer höga krav på att arbetet håller hög kvalitet och på att uppfylla kundens förväntningar och du ger dig inte förrän kunden är nöjd. Du skapar goda relationer och bygger nätverk - både med kunder och kollegor och du är noggrann samt organiserad i ditt sätt att arbeta.

Då tjänsten innefattar administrativa arbetsuppgifter behöver du ha god datorvana och behärska svenska i tal och skrift. B-körkort är ett krav, C-kort är meriterande.

Vad vi erbjuder
Ett utvecklande och stimulerande arbete med variation och stort eget ansvar. Arento är ett bolag i en expansiv fas med ett tydligt mål och med en ledning som ständigt strävar framåt i positiv anda. Hos oss blir du snabbt en i gänget. Samarbete ligger i vårt DNA och vi drar prestigelöst nytta av varandras styrkor. Arentos medarbetare trivs och stannar kvar - länge. Med stor kunskap om säkerhet, hantering, skötsel och underhåll finns här alltid någon att fråga. Vi vill vara en arbetsplats för alla. Det är tillsammans vi skapar framgång! Varje kundcenter driver egna frågor och med våra korta beslutsvägar är det lätt att göra sin röst hörd.

Ansökan och information
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande så skicka in din ansökan snarast möjligt, dock senast den 29 augusti. Ytterligare information lämnas av kundcenterchef Jerker Edström på tel. 013-24 46 78 (tel:013-244678). Våra fackliga företrädare når du via vår växel på tel. 08-404 10 00.

Vi är självklart intresserade av vem du är som person men först i ett senare skede. Vi väljer att fokusera på vad du kan tillföra och bidra med och därför jobbar vi med urvalsfrågor istället för att läsa personliga brev

Vi har tagit ställning till annonsering, vilket gör att vi inte önskar säljsamtal för ytterligare frågor kring annonsering, rekrytering eller bemanning.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kajsa Helmbäck
040-28 79 23
Johan Thuresson
070-334 46 74
Pernilla Haapalahti
+46 08 764 23 18
Kajsa Hembäck
040-287923
Leif Erlandsson
0611-442 62, 070-600 71 51
Kajsa Helmbäck
040-28 79 83
Pernilla Haapalahti
+46 8 764 23 18
Christine Gadd
036-15 14 28
Petra Fristedt, HR-avdelningen
08-764 23 14
Petra Fristedt, HR-specialist
08-7642314

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svevia
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 augusti 2022
  • Ansök senast: 29 augusti 2022

Besöksadress

Svevias huvudkontor Hemvärnsgatan 15
None

Postadress

Box 4018
Stockholm, 17104

Liknande jobb


20 juni 2023