Uthyrare till Rikshem Arlandastad

Arbetsbeskrivning

Rikshem bildades 2010 och är idag är ett av Sveriges största privata fastighetsbolag. Med över 30 000 lägenheter och samhällsfastigheter på utvalda orter över hela Sverige arbetar vi för att erbjuda bra boenden och trygga miljöer för våra kunder att leva och verka i. Vi tar nu nästa steg i vår utveckling med bland annat fokus på hållbarhet, digitalisering och kundmötet. Nu erbjuder vi dig möjlighet att vara med på en spännande resa och göra skillnad hos ett fastighetsbolag som kombinerar affärsmässighet med samhällsengagemang.
Till vårt fastighetsbestånd i Arlandastad söker vi nu en Uthyrare som vill vara med och bidra till vår utvecklingsresa inom förvaltningsenheten.
Om tjänsten som Uthyrare
Som uthyrare på Rikshem ansvarar du för bostadsuthyrningen i ditt förvaltningsområde. Du jobbar för att skapa långsiktiga relationer genom proaktivt, kontinuerligt och målinriktat kundarbete. Du kommer att arbeta i nära samarbete med fastighetsförvaltare och förvaltningsassistenter. Som uthyrare administrerar du omflyttningar genom uppsägningar, tar fram säljande lägenhetsannonser, utför lägenhetsvisningar och ansvarar för avtalsprocessen med nya hyresgäster. I rollen som Uthyrare kommer du att lära dig mycket om Rikshems verksamhet och hur fastighetsbranschen fungerar i stort.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Arbeta på ett affärsmässigt gentemot Rikshems kunder och bostadssökande genom telefon, e-post och fysiskt kundmöten.
Visning och besiktningar av lägenheter
Kontraktsskrivning, intygsgranskning och bakgrundskontroller
Handläggning av andrahandsuthyrning och lägenhetsbyten samt avhysningsärenden och kontakt med berörda myndigheter.

Tjänsten är på heltid och du kommer att arbeta i våra lokaler i Arlandastad. Rollen rapporterar till gruppchef Förvaltning.
Vem är du?
Vi ser gärna att du har arbetslivserfarenhet inom service och kundbemötande, administration gärna från fastighetsbranschen, men inget krav. Du navigerar dig väl i kommunikationen med hyresgäster och du behärskar engelska väl i tal och skrift.
Vidare behöver du ha:
Ett utpräglat sinne för sälj, service och affärsmannaskap.
Grundläggande kunskaper inom hyresjuridik.
Goda kunskaper i Officepaketet.
Ytterligare språkkunskaper är meriterande.
B-körkort.

Det är meriterande om du har universitets- eller högskoleutbildning, gärna inom fastighet - då detta kan vara en bra start in i branschen. Du kan även vara utbildad på yrkeshögskolan tex som förvaltare eller projektledare.
Som person är du van att ta egna initiativ och trivs med att arbeta både självständigt och i team. Du är strukturerad, skicklig på att hantera stora mängder information och olika uppgifter samtidigt som du har en affärsmässig inställning och säljtänk. Då tjänsten ställer höga krav på ett professionellt kundbemötande behöver du ha intresse och förståelse för kundens behov samtidigt som du drivs av att arbeta mot tydliga mål och är affärs- och resultatorienterad. Du är en lagspelare som trivs med att arbeta mot uppsatta mål tillsammans med andra. Rikshem arbetar för att vara en inkluderande organisation och söker därför dig som kan bidra med nya perspektiv, värdesätter olikheter och förstår hur dessa påverkar dig själv och andra.
Varför arbeta på Rikshem?
På Rikshem arbetar vi utifrån värdeorden DNA - Drivande, Närvarande och Ansvarstagande. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling för dig som har drivkraft och engagemang. Rikshem är en trygg arbetsgivare med fortsatta expansionsplaner och höga ambitioner där du vill växa med oss. Bland annat med fokus på ökad hållbarhet, digitalisering och långsiktig kundnöjdhet. Du som medarbetare förutsätts delta i och påverka vår framtida utveckling. Läs mer på www.rikshem.se.
Vill du vara med på en spännande resa tillsammans med oss?
Ansök via www.rikshem.se/ledigajobb så snart som möjligt då vi behandlar ansökningar löpande och rollen kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. I din ansökan ber vi dig inkludera CV samt personligt brev.
Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

AnnaKarin Bergqvist
070-3772063

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Rikshem
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 mars 2022
  • Ansök senast: 8 april 2022

Besöksadress

Storgatan Östersund
None

Postadress

83100
2380, 83100

Liknande jobb


20 juni 2023