Uthyrningschef

Uthyrningschef

Arbetsbeskrivning

Victoriahem utvecklar attraktiva bostadsområden i landets tillväxtregioner. Många av våra hus byggdes under miljonprogrammet, och genom att investera i och utveckla hela stadsdelar skapar vi riktigt bra platser att bo på. Vi tar hand om drygt 39 000 familjers hem i 31 kommuner, från Uppsala i norr till Trelleborg i söder. Och vi växer.

Om tjänsten

Som Uthyrningschef har du ansvar för att driva utvecklingsarbetet kring uthyrning av lägenheter i befintligt bestånd samt med uthyrning av nyproduktion. Du har även ansvar för att leda och utveckla arbetet inom Central Uthyrning.

Som stöd och resurs för att lösa arbetsuppgifterna arbetar du med direkt underställda medarbetare. Ni samverkar främst i nära samarbete med övriga delar inom förvaltningsorganisationen och med Kundservice inom vårt Servicecenter.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden som Uthyrningschef;

- Coacha och genomföra utvecklingsinsatser för Victoriahems Uthyrare
- Planera, påverka och engagera sig i marknadsföringsaktiviteter för uthyrning av Victoriahems befintliga bestånd samt nyproduktion
- Utveckla uthyrningspolicy och riktlinjer
- Planera upplägg för uthyrning för respektive projekt tillsammans med ansvarig uthyrare för att öka matchning mot marknaden
- Utveckla och effektivisera vår uthyrningsprocess
- Effektivisera arbetsprocesser inom gruppen Central Uthyrning så som exempelvis uppsägning av kontrakt, boendereferenser och intygskontroller.
- Uppföljning för att säkerställa att administrativt arbete fungerar effektivt även i de fall kopplingen finns till vår förvaltningsorganisation
- Kvalitetssäkra Victoriahems arbete med att följa uthyrningspolicy och riktlinjer
- Analys och rapportering


Bakgrund
Vi söker dig som har erfarenhet av personalansvar och har jobbat med olika typer av uthyrning och/eller försäljning av lägenheter samt goda kunskaper inom hyresjuridik.

För att vara framgångsrik som Uthyrningschef hos oss tror vi att du:

- Har erfarenhet av att jobba med moderna säljkanaler
- Är driven och kreativ, lösnings- och målinriktad
- Har pedagogisk förmåga att enkelt förklara komplexa regelverk - exempelvis inom hyresjuridik
- Har ett stort systemintresse (Vitec) och gillar att analysera på detaljnivå
- Har stor kunskap och erfarenhet från arbete inom fastighetsbranschen
- Är lösningsorienterad
- Är en strukturerad, administrativ person med öga för detaljer
- Gillar högt tempo
- Har god förmåga att formulera och uttrycka dig i skrift


Som person har du hög social kompetens och gillar att bygga ett välfungerande samarbete med grupper, kollegor och medarbetare. En annan viktig egenskap för att lyckas i rollen är att du har ett stort driv kring sälj.

Vi erbjuder dig

Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Du kommer att få en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget. Vi kommer att utmana och stötta dig i din utveckling. Vi är ett ungt bolag med stora tillväxtplaner och vi utvecklas dagligen som individer och som bolag.

Övrig information

- Start: September
- Omfattning: Heltid
- Placering: Malmö
- Bakgrundskontroll på slutkandidat är en del av rekryteringsprocessen


Ansökan

Vi kommer löpande att läsa ansökningarna, så sök gärna så snart som möjligt. Du söker via vår Karriärsida.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Victoriahem
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 juli 2022
  • Ansök senast: 5 augusti 2022

Liknande jobb


4 juni 2024

Orderplockare och diskare för eventuthyrning

Orderplockare och diskare för eventuthyrning

29 maj 2024

Visningsvärd till Uthyrningen

Visningsvärd till Uthyrningen

27 maj 2024