OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsenhet
Socialförvaltningen.
Verksamhetsbeskrivning
Socialförvaltningen ansvarar för verksamheterna vård- och omsorg, särskild handikappomsorg samt individ- och familjeomsorg. Som stöd och resurs för våra avdelningar finns den administrativa avdelningen där Du kommer att ingå.
Inom avdelningen finns kompetens såsom utredare, ekonomer, ekonomiassistenter, personalsekreterare och assistenter.
Din arbetsuppgift
Du kommer att arbeta brett och kvalificerat med olika utrednings-
och utvecklingsuppdrag som rör förvaltningens verksamhetsområden. I uppdraget ingår också att arbeta med kvalitetsutveckling och som utredare kommer Du att arbeta både självständigt och i nära samarbete med våra avdelningschefer och övrig verksamhet. Du kommer att vara föredragande inför politiker och intresseorganisationer. I uppdraget ingår också att tillsammans med övriga utredare ansvara för omvärlds- och nyhetsbevakning kring allt det som berör våra verksamhets-
avdelningar.
Du bör ha
Du ska ha lämplig högskoleutbildning och erfarenhet av arbete med planerings- och utredningsarbete. IT-kunskaper samt erfarenhet av socialtjänstens område är meriterande. Arbetet kräver att Du är initiativrik, drivande, analytisk och strukturerad. Viktigt är Din förmåga att hantera processer och skapa dialog
samt att Du är bra på att uttrycka Dig i tal och skrift.
Vänersborg är regionhuvudstad i Västra Götaland. Här finns framgångsrika teknik- och industriföretag, stor valfrihet på grundskole- och gymnasienivå. Vi är 37 000 invånare som bor nära vattnet och naturen - och har förkärlek till musik, kultur, segling eller kanske golf. Välkommen till oss!
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Carina Jägerbrand
0521-72 23 25
Enhetschef Ulrika Erixon
0521-72 23 96
Assistent Lena Andersson
0521-72 23 32
Enhetschef Linda Oksjö
0521-72 15 01
Enhetschef Kristina Johansson
0521-72 15 08
Enhetschef Mona-Lisa Malmsköld
0521-72 22 38
Sektionschef Karin Saini
0521-72 13 07