Utredare

Utredare

Arbetsbeskrivning

Norra Västmanlands Kommunalteknikförbund, NVK, är ett kommunalförbund där medlemmarna är Fagersta och Norbergs kommuner. Huvudkontoret finns i Fagersta och med platskontor i Norberg. Förbundet ansvarar för driften av bostäder, verksamhetsfastigheter, gator och vägar, vatten och avlopp, parker, skogar, fritidsanläggningar, IT samt lokalvård. NVK leds ytterst av dess direktion som utses av Fagersta och Norbergs kommuner. Direktionen har det övergripande ansvaret där förbundschefen ansvarar för den strategiska och operativa ledningen av verksamheten. NVK har ca 150 anställda och omsätter 400 miljoner.




Om arbetsplatsen – det här är vi!
Du kommer ingå i NVK:s kansli.

Kansliet har nio medarbetare som arbetar stödjande mot alla förbundets verksamhetsområden och verkar bland annat som internkonsulter som svarar för specialistkunskaper och utredningar. Detta medför en varierad vardag med många kontaktytor.




Ditt uppdrag
Som utredare hos NVK kommer du bereda ärenden inför politiska beslut genom att;
- samordna och genomföra utredningar,
- handlägga aktuella ärenden,
- samordna remissvar.
För vissa ärenden kommer du ha delegation att fatta beslut.

NVK har som ambition att arbeta mer med kvalitetsfrågor och du kommer vara en viktig del i det utvecklingsarbetet. Du kommer jobba nära förbundets ledning med olika former av utvecklingsinriktat arbete.

För oss är det viktigt att du trivs med att ha ett brett verksamhetsområde och kan arbeta både självständigt och i grupp. Du kommer ingå i kansliets utredningsgrupp som utbyter kunskap och erfarenheter och i vissa fall samarbetar som ett team.

Du behöver ha god kommunikationsförmåga både i tal och skrift.





Dina kvalifikationer och meriter
Du har högskoleutbildning inom samhällsvetenskap eller likvärdigt

Vi tänker att du är strukturerad, lösningsorienterad och tycker det är roligt att skapa goda relationer både externt och internt.

Du behöver ha god datorvana och ha lätt för att lära dig navigera mellan olika applikationer och system.

Det är meriterande om du har kunskap om hur kommunal verksamhet och offentliga organisationer fungerar.

Körkort B är ett krav.

Följande egenskaper är viktiga för tjänsten:
Strukturerad
Resultatoritenterad
Samarbetsorienterad
Lösningsorienterad
Analytisk

Vi erbjuder dig en arbetsplats med engagerade och kompetenta medarbetare och kollegor som skapar samhällsnytta varje dag och därmed en bättre vardag för våra invånare.

Vi tror att trivsel och goda arbetsprestationer hänger samman och jobbar därför aktivt för en god arbetsmiljö och att skapa förutsättningar för en god hälsa. Hos oss är du ansluten till Företagshälsovård och har möjlighet till friskvårdsaktiviteter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Förbundschef Ann-Sofie ´Ström
0454-81460 0708 - 45 41 00
Johan Jonsson, Intendent
010-490 24 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kansli
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 december 2023
  • Ansök senast: 18 januari 2024

Besöksadress

Ågatan 38
Karlshamn

Postadress

Rådhuset
Karlshamn, 37481

Liknande jobb


Regelhandläggare till process- och regelenheten

Regelhandläggare till process- och regelenheten

23 april 2024

20 april 2024

Forskningssamordnare till centrum för forskning och utveckling

Forskningssamordnare till centrum för forskning och utveckling

18 april 2024