OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Rättsavdelningen svarar för myndighetens regelstyrning inom hälso- och sjukvård och socialtjänst genom att utarbeta föreskrifter och allmänna råd. Avdelningen ansvarar dessutom för registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP-registret) och administrationen kring de frågor som inkommer till registret.
Vi söker dig som vill vara med och driva, utveckla och förvalta Socialstyrelsens register över hälso- och sjukvårdspersonal samt genomföra sökningar och legitimationskontroller i registret som efterfrågas av vårdgivare, myndigheter och allmänheten. I rollen ingår många interna och externa kontakter, bl.a. för att ge stöd så att mottagare och deras system kan tillgodogöra sig leveranser av registeruppgifter.
Om dig
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är analytisk, resultatinriktad, noggrann och är bra på att samarbeta. Du behöver också vara självständig och ha en god kommunikativ förmåga. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi söker dig som har
• eftergymnasial utbildning inom data- och systemvetenskap om minst 120 högskolepoäng
• minst ett par års aktuell yrkeserfarenhet av arbete med register
• erfarenhet av att arbeta med olika operativsystem och Microsoft Office
• erfarenhet av kravställning av IT-system
• kunskaper i SQL och databashantering
• goda kunskaper i svenska såväl skriftligt som muntligt.
Det är meriterande om du har
• erfarenhet av API (Application Program Interface)
• kunskap om informationssäkerhet
• erfarenhet av arbete med administration och utveckling av registerverksamhet.
Bra att veta
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med provanställning i 6 månader. Du arbetar på kontoret på Västerbroplan i Stockholm, men har möjlighet att arbeta på distans upp till två dagar i veckan. Din tjänstetitel blir utredare och din placering är på rättsavdelningen, enheten för rättsinformation och behörighetsupplysning.
När du ansöker får du besvara ett antal urvalsfrågor som är kopplade till kravprofilen i annonsen. Dina svar används som en del av urvalsarbetet och kan avgöra om du går vidare i rekryteringsprocessen eller inte. Det är därför viktigt att du svarar så utförligt och tydligt som möjligt. Vi använder oss inte av personligt brev vid urvalet, därför bifogar du endast ditt CV.
Om du har frågor om tjänsten, kontakta tf. enhetschef Wenche Skoglund på wenche.skoglund@socialstyrelsen.se Vid frågor om rekryteringsprocessen kontakta personalspecialist Paul Henriksson på paul.henriksson@socialstyrelsen.se Fackliga företrädare för SACO-S är Isabelle Ålander, isabelle.alander@socialstyrelsen.se Facklig företrädare för ST/OFR är Anders Nordlund, anders.nordlund@socialstyrelsen.se Samtliga nås på tel. 075-247 30 00.
Har du skyddad identitet? Kontakt angiven personalspecialist ovan.
Välkommen med din ansökan senast den 5 mars 2025.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena Scarabin, enhetschef
075-247 4055