Utredare till vård- och omsorgsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn.

Vård och omsorgsförvaltningen ansvarar för verksamheter inom äldreomsorg, stöd och omsorg och hälso- och sjukvård. Förvaltningen har totalt omkring 2 800 medarbetare och en budgetram på omkr. 1,8 mdkr. Kommunens vård och omsorg ska vara av god och jämn kvalitet. Den enskilde ska få likvärdig vård och omsorg oavsett var man bor, hemma eller på särskilt boende, är äldre eller yngre med funktionsnedsättning.

Vård- och omsorgsförvaltningen organiserar nu stabsfunktioner som Administratör, Inspektörer, Utredare, Samordnande verksamhetsstrateg, Kommunikatör, Nämndsekreterare. Stabens funktioner samarbetar nära verksamhetsstrateger för Äldreomsorg, Stöd och omsorg och Hälso- och sjukvård samt medarbetare som utgör gemensamt verksamhetsstöd till förvaltningen.

Nu söker vi Dig som vill vara med och bidra till en förvaltning med god kvalitet och effektivitet, där vårt uppdrag i staben är att vara ett professionellt stöd för förvaltningsledningen och politiken.

Du ingår i förvaltningens stab med uppdrag från Stabschef.

ARBETSUPPGIFTER
Utredare rapporterar uppdrag till ledning och nämnd. Utredningsuppdragen kommer att beröra hela förvaltningens ansvarsområde. I uppdraget förväntas du inhämta, sammanfatta och analysera stora mängder information. Som utredare kommer det att krävas ett nära samarbete med andra professioner inom förvaltningen. Vissa uppdrag kan komma att omfatta utredningar på koncernnivå. Utredare ansvarar även för återrapporteringar och redogörelser av sina utredningar inför nämnd.

• Besvara motioner
• Svara på remisser från andra myndigheter eller internt från t.ex. Kommunstyrelsekontoret
• Sammanhållande ansvar för övergripande utredningar inom förvaltningen
• Agera utredningssekreterare i olika projekt eller uppdrag som förvaltningen tilldelats
• Delta i utredningar på koncernnivå där förvaltningen behöver ingå
• Omvärldsbevakning

KVALIFIKATIONER
Akademisk utbildning motsvarande 180 högskolepoäng (kandidatexamen) inom samhällsvetarprogrammet eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren finner relevant för uppdraget.

Det är meriterande om du har utbildning inom statistik, analys, juridik och/eller ekonomi.

För att trivas i uppdraget och ha förutsättningar att uppnå goda resultat ser vi att det är värdefullt med:
• erfarenhet av utredningsarbete inom offentlig sektor
• erfarenhet av att inhämta och sammanfatta stora mängder av information
• goda kunskaper om de politiska processerna
• vilja, intresse och vana att hantera tidsmässiga deadlines på både kortare och längre sikt samtidigt

Det är meriterande att du har erfarenhet av och kunskap om socialtjänstens verksamheter, gärna med inriktning mot äldreomsorg och/eller funktionshinderområdet.

ÖVRIGT
Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.raddning.info/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanst-i-beredskap

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

Liknande jobb


31 maj 2024

31 maj 2024

Utvecklingsledare inom civilsamhället

Utvecklingsledare inom civilsamhället

31 maj 2024