Utredare/nämndsekreterarare

Arbetsbeskrivning

Kommunledningsförvaltningen (KLF) har till uppgift att bistå kommunstyrelsen i dess funktioner. Hit hör att följa samhällsutvecklingen och ta de initiativ som är nödvändiga liksom att hålla uppsikt över nämnderna och de kommunägda bolagen. Tjänsten är placerad på den nämndadministrativa avdelningen som bland annat ansvarar för nämndadministration för kommunstyrelsen, kommunfullmäktige och flertalet av nämnderna . Till avdelningen hör också arkivet. Inom avdelningen finns tjänsterna utredare, kommunjurist, registrator, administratör och arkivarie.

ARBETSUPPGIFTER
Som utredare/nämndsekreterare kommer du att ansvara för de nämndadministrativa processerna för de nämnder som du ansvarar för. Det innebär att utveckla, kvalitetssäkra och leda nämndprocessen från beredningar inför sammanträden till efterbehandling. Du ansvarar därmed för administration kring nämndprocesserna, bland annat granskning av tjänsteskrivelser, skapande av kallelse, protokollföring under sammanträden och skapande av protokoll samt expediering av dessa. Tjänsten innebär också att vara ett stöd till ordförande, förvaltningschef samt handläggare inom beredningsprocessen. Utöver detta kommer du att tilldelas egna berednings-, utrednings- och utvecklingsuppdrag samt även att utföra allmänt förekommande arbetsuppgifter inom avdelningen. Arbetet sker både självständigt och i nära samarbete med övriga medarbetare.

KVALIFIKATIONER
För tjänsten krävs att du har en högskoleexamen inom statsvetenskap, offentlig förvaltning, alternativt inom en annan inriktning som vi bedömer relevant för tjänsten. Vi ser gärna att du har erfarenhet av administrativt och/eller serviceinriktat arbete och har arbetat i en politiskt styrd organisation. Du som söker har ett stort intresse för den offentliga processen och förståelse för demokratiska spelregler. Vi förväntar oss att du har en stor fallenhet för att skriva och uttrycka dig i det svenska språket samt har kunskap och intresse för att använda modern teknik i det dagliga arbetet.

För dig är det viktigt att ha ordning och reda och du trivs i en administrativ roll där du får ta ansvar för dina uppgifter samt själv strukturera, prioritera och driva arbetet vidare. För rollen krävs att du har en förmåga att anpassa dig till ändrade omständigheter i ditt arbetssätt när förutsättningarna förändras. Vidare är du trygg i dig själv och agerar professionellt i din roll.

Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningsperioden.

ÖVRIGT
Katrineholm är en kommun där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Våra cirka 3300 medarbetare gör stor skillnad varje dag, där vi tillsammans arbetar utifrån vår värdegrund RÖTT; respekt, öppenhet, tydlighet och tillit för att skapa de bästa förutsättningarna för våra medborgare. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg.

Läs mer om oss som arbetsgivare, vårt erbjudande och karriärvägar här: https://www.katrineholm.se/arbeta-hos-oss/vi-som-arbetsgivare.html

Den aktuella tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas. Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR).

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ulrika Westerberg IT-chef

Lovisa Torlofson
0150-570 57
Vision nås via kommunens växel
0150-570 00
Maria Magnusson
(växel) 0150-570 00
Margareta Eklund
0150-570 61
Lönechef Cecilia Evermark
0150-570 55
Vision, Ove Nilsson
0150-570 62
Kanslichef stab, sekretariat, arkiv Gunnar Westermark
0150-570 23
Vision Ove Nilsson
0150-570 62
Redovisningschef Tillgänglig under v 32: Marita Asplund Håkansson
0150-570 42

Sammanfattning

Besöksadress

Djulögatan 41 64180 Katrineholm
None

Postadress

None
Katrineholm, 64180

Liknande jobb


Administrativ handläggare

17 maj 2024

Projektledare till enheten för resiliensinsatser

Projektledare till enheten för resiliensinsatser

16 maj 2024