Utredare/Nämndsekreterare

Utredare/Nämndsekreterare

Arbetsbeskrivning

Nykvarns kommun har drygt 11 000 invånare i skärningspunkten mellan den växande Stockholmsregionen och den dynamiska Mälardalen, 30 minuter från Stockholms city. Sedan Nykvarn blev egen kommun för 20 år sedan finns det ett driv på alla nivåer. Genom engagemang, nyfikenhet och samverkan tar vi ansvar för att göra kommunen till en bra och trygg plats att bo och verka i. Vi är en liten kommun. Det är vår styrka.
Med över 700 anställda är kommunen största arbetsgivaren. Här får du som medarbetare möjlighet att vara nära besluten och arbeta över gränserna för att tillsammans bygga ett hållbart samhälle. Vi har alla ett gemensamt ansvar och det du bidrar med gör skillnad på riktigt.

Vård och omsorgskontoret

Ditt uppdrag innebär att du kommer att ha ansvar för hela ärendeprocessen för vård- och omsorgsnämnden och sociala utskottet. Du kommer att arbeta med att bereda ärenden till nämnd, presidieberedningar och kallelser till nämndmöten, protokollskrivning, expediering av ärenden och arkivering. Du arbetar i nära samarbete med ansvarig socialchef, förvaltningens ledningsgrupp samt övriga stabsfunktioner för nämnden. Ditt uppdrag är en kombination av nämndarbete, uppföljningsuppdrag och juridisk konsultation kring främst socialrättsliga frågor. Vi månar om att vi levererar god kvalitativ service och på ett effektivt sätt.

Vi söker dig med akademisk examen inom juridik , statsvetenskap eller samhällsvetenskap och har tidigare erfarenhet av arbete som nämndsekreterare med en god insyn i en politiskt styrd organisation. Du har juridisk kompetens inom social- och kommunalrätt.
Ditt uppdrag som utredare/nämndsekreterare kräver att du är strukturerad och tar eget ansvar. Du är ordningsam och van att jobba med deadlines och har hög nivå på att utrycka dig i skrift.

Ditt uppdrag kräver att du har goda kunskaper i utrednings- och utvärderingsmetoder samt erfarenhet av att hantera både kvalitativa och kvantitativa underlag. Du behöver ha goda kunskaper om styrning av kommunal verksamhet och god förståelse för vad det innebär att ta fram underlag för beslutsfattande. Du ansvarar för att ha god koll på ärenden och hela processen.

Du är en skicklig skribent som pedagogiskt och tydligt presenterar utredningsmaterial och har god muntlig kommunikationsförmåga. I arbetet förväntas du rapportera med hög kvalitet inom givna tidsramar.
Som person är du analytisk, ansvarstagande och resultatinriktad. Du ska kunna sätta dig in i nya uppgifter snabbt. Vi värdesätter flexibilitet, öppenhet och planeringsförmåga och kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jen Scheffel
0733 43 40 38
Chefsjuksköterska Ulrika Ehrström
070-167 14 52
Liv Hedström

Ulrika Holmgren
0856215919
Torbjörn Fröjd, arbetsledare
0708-790108
Lars Lantz, enhetschef
08-53536575
Chefsjuksköterska Nina Markholm Nordgren
073-966 18 97
Vårdförbundet Clary Marqvardt
08-517 720 93
Verksamhetschef Marianne van Rooijen
073-966 08 63
ST-chef Sofie Graner
070-684 92 39

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 7-Eleven
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 februari 2020
  • Ansök senast: 26 februari 2020

Besöksadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM

Postadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM, 11456

Liknande jobb


26 april 2024

15 april 2024

Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

31 januari 2024

11 februari 2024