OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ARBETSUPPGIFTER Arbetsställe:Socialförvaltningen Vara Socialförvaltningens administration har till uppgift att leda, samordna och utveckla verksamheterna inom socialnämndens ansvarsområde. Ett övergripande kontinuerligt utvecklingsarbete bedrivs, vilket bland annat innefattar utredningar, bevakning och anpassning av förändrad lagstiftning samt arbete med organisationsförändringar. I socialförvaltningens administaration finns två tjänster som utredare/utvecklare, en inom äldreomsorgen och en för omsorgen kring personer med funktionsnedsättning samt individ och familjeomsorgen. Båda tjänsterna ingår tillsammans med förvaltningschef och medicinskt ansvarig sjuksköterska i administrationens stabsgrupp. utredare/utvecklare kommer att arbeta med utredningar och tillsammans med övriga berörda genomföra beslutade förändringar i organisationen. I tjänsten ingår att ha ett nära samarbete med förvaltningschef, resultatenhetschefer inom OF och IFO och den politiska organisationen. Utredare/utvecklartjänsten är direkt underställd förvaltningschefen. KVALIFIKATIONER Goda teoretiska kunskaper inom socialtjänstens områden, OF och IFO, samt högskoleutbildning med denna inriktning. Praktiska erfarenheter från nämnda områden och dokumenterad kunskap i tillämpningen av LSS är meriterande. Du är en innovativ och kreativ person, har lätt för att samarbeta och hantera problem. Din kompetens innefattar analytisk och kritisk förmåga samt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift