Utredningssekreterare

Arbetsbeskrivning

I Arboga finns småstadens charm i storstadens närhet. Natur, skolor och fritidsaktiviteter ligger aldrig mer än en promenad eller cykeltur bort. Många människor hämtar sin inspiration i Arboga. Här finns plats och tid att tänka nya tankar. Tid att vara tillsammans.

Kommunstyrelseförvaltningen söker dig som kan vikariera för vår föräldralediga utredningssekreterare. Placeringen är på kommunkansliet under tiden 1 september och ett år framåt.

Kommunkansliet tillhandahåller resurser för sammanträdesadministration och ärendeberedning för kommunfullmäktige och kommunstyrelsen. Vi ansvarar för sekreteraruppgifter för kommunchef och kommunalråd och sekreterarskap i kommunstyrelsens råd. Vi ansvarar för service gentemot politiker och allmänhet.

Vi ansvarar även för, samordning av den övergripande långsiktiga planeringen, kollektivtrafikplanering, samordning av det brottsförebyggande arbetet, folkhälsoarbetet och statistiksammanställningar och prognoser, arkivfrågor, posthantering och kopiering, administrationen för allmänna val samt svarar för vissa juridiska frågor.

Arbetsuppgifter
Du svarar för handläggning av utredningar, remissvar och andra ärenden. Sekreterarskap i kommunstyrelsen, kommunfullmäktige eller kommun-styrelsens råd förekommer regelbundet. Utveckling av administrativa rutiner och arbete i vårt ärende- och dokumenthanteringssystem W3D3.

Kvalifikationer
Relevant universitets- eller högskoleutbildning exempelvis inom stats-vetenskap eller juridik. Du har en flerårig yrkeserfarenhet inom kommunal verksamhet.

Som person är du kvalitetsmedveten och ditt arbetssätt präglas av självständighet, struktur och flexibilitet. Du har förmåga att planera och prioritera arbetsuppgifter samt snabbt sätta dig in i olika frågeställningar. Då tjänsten innebär många kontaktytor är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga samt att du är tydlig och lyhörd i din kommunikation. Du har även en god stilistisk förmåga.

Anställningsvillkor
Heltid, vikariat ett år.

Tillträde
Tillträde 1 september eller efter överenskommelse.

Lön
Månadslön. Individuell lönesättning tillämpas.
Arboga kommun erbjuder dig bland annat friskvård och rökfri arbetstid! Vid all rekrytering tillämpar vi vår likabehandlingsplan.

Kontaktpersoner
Kanslichef Ylva Petersson, 0589-870 07.
Sara Hallman-Jecic, 0589-870 09.
Kommunsekreterare Jessica Hänninen, 0589-871 78.

Facklig kontakt
Vision, Carl Johan Victorin, 0589-870 83.
Akademikerförbundet Clary Burman, 0589-871 50.

Ansökan
Sista ansökningsdag 2016-05-29.
Urvalet sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag.

Ansöker gör du via extern webbplats: www.hrsupporten.se/arboga.php
Refnr 3/16.

Välkommen med din ansökan!


Vi undanber oss all kontakt från annonserings- och bemanningsföretag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Åsa Påhls
0589-870 36
HR-specialist Carola Lilja
0589-871 24
Vision Carl Johan Victorin
0589-87083
SSR Clary Burman
0589-871 50
Enhetschef Seid Dujsic
0589-876 16
Bitr rektor Malin Sigmundsson
0589-873 19, 07
Rektor Per Gamalielsson
0589-873 10
Ordförande lärarförbundet Sylvia Bergström-Sparv
0589-873 88
LR Birgitha Algefors
0589-872 70
Rektor Lena Österlund
0589-872 99

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arboga kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Månadslön Individuell lönesättning
  • Heltid Visstid 6 mån eller mer
  • Publicerat: 4 maj 2016

Besöksadress

Smedjegatan 5
None

Postadress

Smedjegatan 5
Arboga, 73221

Liknande jobb


Utredare

Utredare

16 januari 2023

Utredare till Kansliet för medicin

11 januari 2023

11 januari 2023