Utskottssekreterare/Arkivsamordnare till Eda kommun!

Arbetsbeskrivning

Eda kommun har cirka 8 500 invånare och är vackert belägen i västra Värmland. Kommunen ligger mitt emellan Karlstad och Oslo med goda kommunikationsmöjligheter åt vardera håll. Aktiviteten efter den svensk-norska gränsen har påverkat utvecklingen i kommunen på ett gynnsamt sätt genom en blomstrande gränshandel. Eda kommun erbjuder goda möjligheter till varierande fritidsaktiviteter både sommar- och vintertid och några av våra anläggningar som lockar många besökare är Valfjället Skicenter och Eda Golfklubbs unika 18-hålsbana.

Goda skäl för att jobba hos oss:
- Vi skapar bra dagar för Edaborna.
- Vi har meningsfulla och viktiga jobb där vi gör skillnad på riktigt.
- Hos oss finns bra ledarskap och engagerade medarbetare.
- Vi har arbetsglädje, visar omtanke och vill göra varandra bra.

ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten som utskottssekreterare innebär att du är sekreterare och nyckelperson när det gäller att samordna och administrera ärendeprocessen. Det innebär bland annat att du ansvarar för ärendeberedningen, kallelser, sammanträdeshandlingar, protokoll och arkivering av avslutade ärenden. I arbetsuppgifterna ingår också att samordna kommunens dataskyddsarbete, kundkontakter i medborgarkontoret samt vanligt förekommande administrativa uppgifter.

Arbetet som utskottssekreterare är omväxlande, utåtriktat och innebär många interna och externa kontakter. Du och de andra sekreterarna i utskottskansliet samarbetar och ersätter varandra vid behov.

I tjänsten som vik arkivsamordnare ingår att samordna kommunens centralarkiv, dokumentera rutiner och vara ett stöd i verksamheternas arbete med att ta fram dokumenthanteringsplaner. Du förväntas följa och arbeta med e-arkivfrågan som drivs i länet.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom statsvetenskap, samhällsvetenskap, juridik, offentlig förvaltning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Det är meriterande om du har erfarenhet från offentlig förvaltning och av arbete i ärendehanteringssystemet Lex. Det är även meriterande att ha utbildning inom GDPR och att ha arbetat med arkivering. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Du har kunskaper i kommunalrätt och kännedom om en myndighets ärendehantering samt vilka lagar som ska följas. Vi arbetar i en komplex digital miljö och förutsätter att du kan förvalta och utveckla det digitala arbetssättet. Du ska ha god datorkunskap och behärska Office-paketet.

Tjänsten kräver att du har lätt att uttrycka dig tydligt och korrekt både i tal och skrift, samt har mycket goda kunskaper i det svenska språket. Du är en person som kan skapa förtroende och vi sätter stort värde på att du har ett

positivt och serviceinriktat bemötande. B-körkort är ett krav.

Kontaktpersoner på detta företaget

verksamhetsansvarig Lennart Jansson
0571-282 31
Fritidschef Lasse Sjöberg
0571-281 19

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Eda kommun, Kommunledningsstaben
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 mars 2022
  • Ansök senast: 3 april 2022

Besöksadress

Normavägen 2 67322 Charlottenberg
None

Postadress

Box 66
Charlottenberg, 67322

Liknande jobb


16 maj 2024

Biladministratör söks

Biladministratör söks

16 maj 2024

Administratör till Planstöd

Administratör till Planstöd

15 maj 2024