Utvecklande kundserviceroll med stor variation!

Utvecklande kundserviceroll med stor variation!

Arbetsbeskrivning

NOTERA!
Vi jobbar med fördomsfri och kompetensbaserad rekrytering och bortser därför från personliga brev. Istället vill vi ha svar på ett par urvalsfrågor som kommer att skickas ut via länk, per mail, till de kandidater som möter kravprofilen.
Man kan endast ta sig till vår anläggning med bil.

________________
Circla startades i Täby/Stockholm år 2011 av bröderna Marc och Rickard Ericsson. Deras idé var tydlig: Att skapa en ny sorts miljötjänst; en premiumtjänst där kunden sätter villkoren efter sina unika behov. Circla skulle skilja sig från andra aktörer på marknaden genom högre fokus på kundbemötande och mervärde, från första kontakt till fakturering. Du som kund skulle helt enkelt känna att du fått hjälp med lite mer än du förväntat dig. Idag består Circla av tre tjänsteavdelningar: Plockservice, Transport och Anläggning.
Du kommer att tillhöra avdelningen Plockservice och ha titeln Kundservicerepresentant. Plockserviceavdelningen består av personal som jobbar ute hos kund med sortering, bortforsling, flytt och kärltömningar som utförs med lastbilar utrustade med bakgavellyft samt kundservice som bokar in och koordinerar uppdragen. Du kommer att vara din närmsta chefs högra hand och hon kommer att ge dig den stöttning och upplärning du behöver för att du ska känna dig trygg i tjänsten. Du kommer främst att hantera helhetslösningar för dödsbon, bostadstömningar, kärl och sekretesshantering samt mindre bortforslingsuppdrag för både företag och privatpersoner.
Vi sitter på vår egen avfallsanläggning (Härads Avfallsanläggning) i nyrenoverade baracklokaler på två våningar med kontorsrum i olika storlekar samt konferensrum, kök och altan. kundservicerepresentanten och kundservicechefen sitter i ett eget kontorsrum i anslutning till ordermottagningen som tillhör transportavdelningen för containrar & byggsäckar. Kontoret är utrustat med stora fönster så att man har full uppsikt över vår sorteringsanläggning där det är full aktivitet varje dag. Dina arbetsverktyg är en modern stationär PC med dubbla skärmar och i växeln använder du Jabra Evolve 75-hörlurar med HD Voice och aktiv bullerdämpning.
Exempel på arbetsuppgifter
Offerering och återkoppling till kunder.
Planera uppdragsschema.
Ta emot inkommande frågor och bokningar för återkommande och nya kunder i växelsystemet, på mail och i live-chatt.
Boka värderingsbesök för vår värderingsman.
Fungera som stöd åt den personal som är på plats hos kund genom nära kontakt via telefon och i chattverktyg.
Registrera kundkort och arbetsbeskrivningar i transportsystem.
Samordna underleverantörer för t.ex. flyttstädning.
Kontrollera arbetsrapporter inför fakturering.
Administrativa uppgifter som hantering av nyckelkvittenser, rapportering av farligt avfall till Naturvårdsverket, fylla i transportdokument, föranmäla elavfallstransporter och hantera intyg vid sekretessdestruktion m.m.



KRAVPROFIL
Formella kompetenser
Minst 3 års erfarenhet av kundservice eller som kundkoordinator/motsvarande.
Erfarenhet av att jobba i digitala bokningssystem eller motsvarande.



Mjuka kompetenser
Driven/Engagerad - Du älskar att jobba! Hög arbetsmoral är en av dina bästa egenskaper. Du är förutseende, prestigelös, målfokuserad och ärlig - En orädd person som drivs av att göra ett bra jobb.
Serviceminded - Du har lätt för att skapa relationer med människor och har alltid kundens upplevelse i fokus. Du drivs av att ge dina kunder en bättre serviceupplevelse än de förväntat sig och vi tror att du är genuint intresserad av människor.
Lösningsorienterad - Det blir inte alltid som man tänkt sig, men det gör inget! Du gillar utmaningar eftersom du är duktig på att hitta kreativa lösningar. Du är flexibel och handlingskraftig och har förmågan att använda de egenskaperna även i stressiga situationer.
Duktig kommunikatör i både tal och skrift - Du gillar administrativa uppgifter och är duktig på att skriva och att kommunicera muntlig.
Noggrann - Du har ett öga för detaljer och kontrollerar gärna uppgifter en extra gång när det behövs.
______________
Circla är ett nytänkande återvinningsföretag med starkt driv. Tillsammans har vi en gedigen branscherfarenhet blandat med erfarenheter från andra branscher. Framförallt har vi en entreprenörsanda som inte går att ta miste på! Vi växer snabbt och hoppas att du vill vara med på denna resa! Tillsammans bygger vi en verksamhet som bidrar till positiva miljöeffekter och etiskt företagande inom den ständigt aktuella avfallsbranschen.
Vi ser med glädje fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Produktionschef Sebastian Ralph

Sebastian Ralph

Operativ Chef Minette Andersson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Circla Recycling AB Täby
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 januari 2022
  • Ansök senast: 20 februari 2022

Besöksadress

Fogdevägen 6
Täby

Postadress

Fogdevägen 6
Täby, 18364

Liknande jobb


1 maj 2024