Utvecklare Nära vård, Omsorgsförvaltningen

Utvecklare Nära vård, Omsorgsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och utveckla Nära vård i kommunen? Trivs du i en konsultativ och samordnande roll? Då kan du vara den vi söker. Kom och gör Sandviken bättre med oss!

I samverkan med länets kommuner och Region Gävleborg pågår en omställning av hälso- och sjukvården, Nära vård. Nära vård är en reform för ett hållbart hälso- och sjukvårdssystem och vi söker nu en samordnare för Omsorgsförvaltningen i Sandvikens kommun.

Omsorgsförvaltningen med cirka 1275 anställda omfattar verksamhetsområdena ordinärt boende, särskilt boende, HSL och korttidsvistelse samt LSS och socialpsykiatri. Utöver ledningsgrupp och linjeorganisation finns en handläggarenhet samt stödfunktioner såsom t ex ekonomer, HR, systemförvaltare och allmänt administrativt stöd.

Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner
- semesterväxling
- årsarbetstid
- friskvårdsbidrag
- hälsofrämjande aktiviteter
- extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
- personal- och fritidsföreningen Pulsen

ARBETSUPPGIFTER
Huvuduppdraget är att vara med och påverka och utveckla arbetet till en Nära Vård i Sandviken. Du kommer att stödja, samordna och i vissa fall bistå vid arbetet med omställningen för Nära vård.

Du kommer att arbeta tillsammans med medarbetare inom kommunal hälso- och sjukvård, äldreomsorg och funktionsstöd men också tillsammans med övriga verksamhetsdelar inom Omsorgsförvaltningen.

Arbetet omfattar nära samverkan med den regionala utvecklingssamordnaren samt med motsvarande funktioner i länets övriga kommuner och inom Gävleborgs län.

Som samordnare har du en viktig roll och förväntas bidra till utvecklingen av den kommunala hälso- och sjukvården på lokal nivå. Du bidrar till att förstärka och vidareutveckla Nära vård för patienter och närstående i Sandvikens kommun.

I rollen ingår också att bedriva omvärldsbevakning och att delta i regionala och nationella forum kring Nära vård. Arbetet är omväxlande och med många kontakter såväl inom som utom kommunen.

Tjänsten är placerad direkt under verksamhetschefen för HSL/Korttids.

KVALIFIKATIONER
Vi söker en kommunikativ person som vill stödja samverkan och driva utveckling. Du är van att initiera, driva och samordna processer. Rollen kräver stor initiativförmåga och flexibilitet samt god förmåga att arbeta resultatinriktat och strategiskt.

Som person trivs du med att arbeta i team och är nyfiken, ansvarstagande och självständig. Vi lägger stor vikt vid förmåga att entusiasmera, inspirera och driva utveckling. Du tar initiativ i sociala sammanhang och har förmågan att skapa förtroendefulla relationer.

Du har akademisk utbildning som vi bedömer relevant i sammanhanget, exempelvis inom hälso- och sjukvård eller social omsorg. Arbetet kräver god förmåga till struktur och att uttrycka sig enkelt och tydligt i tal och skrift. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att driva förändringsarbete. Har du dessutom erfarenhet av ledarskap, kommunal hälso- och sjukvård samt av att arbeta i en politiskt styrd organisation är detta meriterande.

ÖVRIGT
I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser.

Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69
Annika Stadin
026-24 15 34
Petra Winberg
026-24 15 34
Sabina Johansson
026-24 03 63
Pia Linde
026-24 20 78
Inglis Skoog
026-24 19 88
Linda Sohlberg
026-24 18 19
Enhetschef Annika Einarsson
026-24 15 97
Vårdförbundet Pia Linde
026-24 20 78
Personalsekreterare Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69

Sammanfattning

Besöksadress

81180 Sandviken
None

Postadress

Stadshuset, Odengatan 37
Sandviken, 81180

Liknande jobb


Regelhandläggare till process- och regelenheten

Regelhandläggare till process- och regelenheten

23 april 2024

20 april 2024

Forskningssamordnare till centrum för forskning och utveckling

Forskningssamordnare till centrum för forskning och utveckling

18 april 2024