Utvecklare till område myndighet!

Utvecklare till område myndighet!

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av att jobba med myndighetsutövning inom socialtjänst barn och ungdomsvård och vill vara med och stödja, utbilda och utveckla våra processer och metoder? Sök då tjänsten hos oss!

Område myndighet består i dag av 6 enheter. Vårt uppdraget är att ansvara för rättssäker myndighetsutövning för barn, unga och vuxna. I området ingår även familjerätt och länsjour. Utredningsenhet barn och familj, enhet 1 söker nu en utvecklare.

Vi erbjuder dig en arbetsplats med härliga kollegor, ett nära ledarskap och ett arbete där du är med och gör skillnad varje dag. Vi sitter i centralt belägna lokaler nära tågstationen.

Tjänsten är ett vikariat till och med 2022-08-30

ARBETSUPPGIFTER
Som utvecklare arbetar du med att stödja, utbilda, utveckla i våra processer och metoder inom socialtjänstens myndighetsutövning. Ditt uppdrag blir med särskilt fokus på barn och unga. Du kommer att arbeta med kvalitetsförbättring, introducera nya medarbetare, omvärldsspana och bedriva utvecklingsarbete.

Ditt uppdrag är att stötta oss i rättssäker myndighetsutövning för barn, unga samt vuxna. Du upprättar och förvaltar olika processdokument och bevakar behovet av att ta fram och revidera dokument .

Du jobbar i nära samverkan med organisationens övriga utvecklare, stödfunktioner samt chefer och teamledare.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som:
• har genomförd akademisk utbildning med inriktning socionom eller beteendevetenskap som uppfyller behörighetskrav för social barn- och ungdomsvård eller likvärdig

• har minst två års erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänst barn och ungdomsvård i närtid och är väl förtrogen med rutiner, processer och relevant lagstiftning som rör detta område

• har goda kunskaper kring BBIC

Det är meriterande om du:
• är van att leda möten, hålla presentationer och planera och genomföra olika möten. Det är viktigt att du är pedagogisk då det ingår att hålla i utbildningar, kompetensutveckla och implementera nya arbetssätt.


Eftersom arbetet innebär att du skriver, dokumenterar och kommunicerar mycket behöver du kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och är van att använda dator och andra moderna IT-verktyg i ditt vardagsarbete.

Personliga egenskaper väger tungt för den här tjänsten. Struktur och ordning är viktigt i den här rollen likaså att du kan ta egna initiativ och planera samt prioritera ditt eget arbete. Uppgifterna kräver att du har intresse för att jobba med detaljer, men att du samtidigt har förmåga att koppla dessa till nyttan för hela verksamhetsområdet.

Du gillar att jobba med andra och är ödmjuk, inlyssnande och lyckas på det sättet att leda medarbetare och chefer i utvecklingsarbete. Du är trygg i dig själv och din yrkesroll och ibland kan du behöva plocka fram din förmåga och ditt mod att övertyga andra och att möta motstånd.

Vi ser fram emot din ansökan!

ÖVRIGT
Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda hållbara möten med invånare, brukare och kunder.

I Eskilstuna finns driv och framåtanda. Vi har under många år bedrivit ett målmedvetet och brett jämställdhetsarbete och är stolta över att ha tilldelats Svenska jämställdhetspriset. Vi är också en av Sveriges miljöbästa kommuner som tänker hållbart i alla led, vi välkomnar olikheter och har modet att gå vår egen väg. Alla 9 000 medarbetare och ledare utvecklas i Modigt medarbetarskap och Modigt ledarskap.

Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Eskilstuna till en ännu bättre stad att bo, leva och verka i. Välkommen att göra skillnad!

Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den ligger till grund för vårt urval. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du anger annonsens referensnummer.

För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsult Helena Swärd
016-7102573
Rekryteringskonsult Peter Poulsen
016-710 10 67
Rekryteringskonsult Hanna Söderberg

Rekryteringsenheten
016-710 70 77
Enhetschef Vuxen- och beroendeenheten Tarja Hyvönen Sjögren
016-7101592
Rekryteringskonsult Peter Poulsen
016-710 10 67 (sem. v.32-34)
Rekryteringskonsult Robert Isaksson
016-710 12 37 (sem v.32-33)
Rekryteringskonsult Sofia Kroné Karlsson
016-710 27 52
Rekryteringskonsult Malin Gustafsson
016 710 28 13
Rekryteringskonsult Julia Mortimer
016-710 12 37

Sammanfattning

Besöksadress

63186 Eskilstuna
None

Postadress

Alva myrdals gata 3d
Eskilstuna, 63186

Liknande jobb


Socialsekreterare, Strömsund

Socialsekreterare, Strömsund

29 april 2024

Socialsekreterare inriktning barn och unga, Håbo kommun

Socialsekreterare inriktning barn och unga, Håbo kommun

26 april 2024

Socialsekreterare

Socialsekreterare

5 april 2024

26 april 2024