Utvecklingsledare HR med inriktning kompetensförsörjning

Utvecklingsledare HR med inriktning kompetensförsörjning

Arbetsbeskrivning

Göteborgs Stads förskoleförvaltning omfattar cirka 390 kommunala förskolor och 179 fristående förskolor med cirka 30 000 barn. Förvaltningen har ca 6 000 medarbetare som tillsammans arbetar med barnens lärande och utveckling i centrum. Förskoleförvaltningen söker dig som vill vara med att utveckla förskolan utifrån våra gemensamma inriktningar:

Förskolan lägger grunden för barnens fortsatta utbildning
En rolig trygg och lärorik förskola för alla barn
Vi utvecklar förskolan tillsammans
Vi satsar mer där det behövs mest


ARBETSUPPGIFTER
Förskoleförvaltningens HR-avdelningen består av 95 medarbetare som är indelade i enheterna HR partner, rekrytering, bemanning, kompetens och arbetsmarknad. Tjänsten är ny och placerad på enheten kompetens och arbetsmarknad. Enhetens uppdrag är att stödja förvaltningens kompetensförsörjning genom olika insatser för att attrahera och behålla medarbetare i vår förvaltning.

HR-avdelningen i förskoleförvaltningen söker ytterligare en utvecklingsledare med uppdrag inom kompetensförsörjningsområdet.

Uppdraget består av att samordna och driva förskoleförvaltningens arbetsgivarvarumärke (Employer Branding). I rollen ingår även att attrahera nya målgrupper som en del i förvaltningens kompetensförsörjning.

Konkreta arbetsuppgifter som ingår är bland annat att:
• implementera förvaltningens strategi för arbetsgivarvarumärket
• utveckla introduktionen för nya chefer och medarbetare
• samordna, kartlägga och analysera förvaltningsövergripande behov av kompetensutvecklingsinsatser samt ge förslag på insatser

I uppdraget krävs en tydlig kommunikation på alla nivåer och i nära dialog med chefer, rektorer, stödfunktioner samt externa intressenter.

Uppdraget innehåller planering, genomförande, uppföljning, analys samt administration. Härutöver kommer du att hålla ihop vissa administrativa processer och projekt, samt vid behov genomföra utredningar.

KVALIFIKATIONER
För uppdraget krävs att du har:

• akademisk examen med relevant inriktning för uppdraget, exempelvis personal- eller beteendevetare eller motsvarande
• minst 2 års erfarenhet av att arbete med strategisk kompetensförsörjning
• minst 1 års erfarenhet av att arbeta med arbetsgivarvarumärket
• förmåga att uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift

Det är meriterande om du har:
• utbildning inom kommunikationsområdet
• erfarenhet av att arbetat i offentlig verksamhet
• erfarenhet av att självständigt bygga upp strukturer och processer för ett område, gärna inom kompetensförsörjning och/eller arbetsgivarvarumärket
• kunskap och är väl uppdaterad gällande strategier för kompetensförsörjning samt arbetsgivarvarumärke

Hos oss kommer du löpande att få sätta dig i in många olika uppdrag med koppling till kompetensförsörjning.

Du är en positiv, strukturerad person som tillför både resultat och arbetsglädje. Uppdraget kräver vidare att du har en analytisk förmåga, har en kommunikativ förmåga och att du kan samarbeta med andra.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Sammanfattning

Liknande jobb


3 maj 2024