Vägledare till Hallå konsument

Vägledare till Hallå konsument

Arbetsbeskrivning

Konsumentverket har en nationell upplysningstjänst för konsumentfrågor, Hallå konsument. Konsumenterna får vägledning och information om rättigheter och skyldigheter samt om hållbar konsumtion via telefon, e-post, chatt, frågeforum och webb. 
Om jobbet
Som vägledare arbetar du med att besvara samtal och skriftliga frågor på svenska och engelska. Tillsammans med dina kollegor ger du konsumenträttslig vägledning och lotsar konsumenten till att göra medvetna val. Det kan ofta handla om komplexa sammanhang som behöver redas ut och förklaras på ett enkelt sätt. Jobbet som vägledare är ett serviceuppdrag som har medborgaren i fokus.
Din profil
Du har relevant högskoleutbildning, gärna inom juridik, ekonomi eller samhällsvetenskap. Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är meriterande. Det är också en fördel om du har kunskap om grundläggande konsumenträtt. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.
Viktigt är att du har ett engagemang och en vilja att göra nytta för konsumenterna samt en utpräglad servicekänsla. Din kommunikationsförmåga är mycket god och du kan förenkla komplicerade sammanhang och förmedla dem på ett förståeligt sätt och med ett professionellt bemötande. Du är flexibel, noggrann, bra både på att samarbeta och arbeta självständigt och du kan anpassa dig till ett varierat arbetstempo. Du möter andra med prestigelöshet, respekt och omtanke.

Vi strävar efter en arbetsplats där medarbetarnas olikheter berikar verksamheten.
Anställningen
Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.
Tillträde enligt överenskommelse. Din arbetsplats är i Karlstad.

Vill du få mer information?
Mer information om anställningen får du av biträdande enhetscheferna Britt-Marie Lundkvist och Hanna Andersson. Fackliga representanter är Torbjörn Noaksson för OFR vid Konsumentverket och Alexandra Bergling för Saco–S-föreningen vid Konsumentverket.
Du når samtliga genom att ringa vår växel på telefonnummer 0771-42 33 00.
Din ansökan
Det är viktigt att du i ansökan anger dnr. HR 2020/12
Senast den 22 april 2020vill vi ha din ansökan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Tisell

Jan Nyquist
0771-42 33 00
Katja Stjernlöf
0771-42 33 00
Cecilia Tisell
0771-42 33 00
Mikael Schmidt
0771-42 33 00
Jan Nyquist och Gabriella Fenger-Krog
0771-42 33 00
Peter Vikström
0771-42 33 00
Cathrin Lundqvist
0771-42 33 00
Jan Nyquist och Mikael Schmidt
0771-42 33 00
Susanne Edman
0771-42 33 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Konsumentverket
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 april 2020
  • Ansök senast: 22 april 2020

Besöksadress

Box 48
None

Postadress

Box 48
KARLSTAD, 65102

Liknande jobb


Konsumentrådgivare

24 juni 2010

Konsumentrådgivare

18 februari 2010

Konsumentvägledare/Konsumentrådgivare

20 maj 2010

Konsumentvägledare

5 november 2010