Vaken Junioranalytiker till Internetföretag

Arbetsbeskrivning

I takt med att online allt mer överskuggar offline inte bara för människor i allmänhet, utan för företag och dess konsumenter i synnerhet, så ökar även den massa av kommunikation och komplexitet detta ger för företags ageranden online. Detta har gett en allt ökad medvetenhet om nödvändigheten av såväl sund strategi för att binda företags olika insatser online samman, som välgrundad analys för att säkerställa effektiviteten av dessa insatser. Det här tillhör Anegy sedan ett halvt deccennium en av de ledande aktörerna i Europa inom, med engagemang inom onlinestrategi och webbanalys för några av Sveriges och världens mest etablerade varumärken, med förankring i världsorganisationen för onlinemarknadsföring, med publicering av världens första bok inom onlinestrategi, och några av Sveriges och världens främsta experter inom området. I takt med ett allt eskalerande behov från marknaden, i kombination med ledningens etablering av första internationella kontor i New York, sedermera följt av sydeuropa och sydostasien, så söker vi för den svenska verksamheten en junioranalytiker med ambition om runner-up-potential som ordinarie webbanalytiker för några av våra största kunder i Sverige. Utmaningen blir dels att ha huvudansvar för att kontinuerligt analysera utfall och förbättringspotential på kampanjer, sajter och e-post, men även att som junioranalytiker tillsammans med onlinestrateg och senior projektledare medverka vid större projekt inom onlinestrategi, sajtanalys och sajtoptimering, övergripande förbättringspotential för satsningar inom SEO, SEM, affiliatemarketing, kampanjer och sociala medier etc. För att lyckas så har du förutom lämplig utbildning (statistik/ekonomi/ingenjör etc) även egenskaper som gör dig vass i rollen som just analytiker online. 1.Du har ett analytiskt sinne, och kan hitta det viktigaste i en uppsättning siffror och texter, och hur olika aspekter påverkar varandra. 2.Du har erfarenhet av analyssystem i allmänhet, och/eller analysverktyg för online i synnerhet (GA/Omniture/tredjepartssystem), eller har åtminstone lätt för att snabbt ta till dig nya system och bli en stjärna på tillämpningen av dem. 3.Du är allmänt glad och trevlig och folk tenderar att tycka om dig, du är social till din natur, och du har ett vinnande och härligt sätt att presentera resultat och skapa intresse och engagemang för det som presenteras. Har du erfarenhet eller brinnande patos för internet och/eller marknadsföring i allmänhet, och internetmarknadsföring i synnerhet, så är det ett extra plus ;-) Du kommer jobba i ett tajt team med ett halvdussin bland Sveriges främsta strateger, projektledare och analytiker. Du sitter på trevligt kontor på östermalm, och kommer delta i en av världens främsta internutbildningar inom Onlinestrategi- och marknadsföring. Ditt svar vill vi ha per mail, helst strukturerat efter ovanstående 3 frågor med mer formell cv + foto som bilaga. Och vi vill ha det snart. För vi vill träffa dig nu!

Kontaktpersoner på detta företaget

VD Simon Milton
0704 - 37 07 34
CEO Simon Milton

Strategisk Projektledare Malin Johansson

Sammanfattning

Besöksadress

Grevturegatan 21
STOCKHOLM

Postadress

Grevturegatan 21
STOCKHOLM, 11438

Liknande jobb


Survey Programmer Mölndal

Survey Programmer Mölndal

27 maj 2024

24 maj 2024