Vaktmästare

Arbetsbeskrivning

Mora i hjärtat av Dalarna! Kommunen har cirka 1800 medarbetare inom en rad olika kompetensområden.

Socialtjänstens uppgift är att vara det yttersta skyddsnätet då människor i svåra situationer behöver stöd och hjälp samt saknar andra hjälpmöjligheter. Socialförvaltningen är en förvaltning med drygt 750 medarbetare med en budget på ca 500 miljoner. Organisationen är uppdela i två avdelningar; Vård- och omsorg samt Stöd och omsorg. Förvaltningens uppdrag är att utreda och verkställa beslut inom
SoL, LSS m fl lagstiftningar.

Välkommen med din ansökan till oss!

ARBETSUPPGIFTER

Vi söker nu en kunnig och engagerad medarbetare som delar kommunens värdegrund. Vi söker dig som vill jobba som vaktmästare inom den administrativa enheten, då vår ordinarie medarbetare tillfälligt har andra arbetsuppgifter.

Arbetsområdet omfattar att vara lås- och larmansvarig inom socialförvaltningen samt övriga vaktmästartjänster.

Du kommer att tillsammans med annan vaktmästare installera och serva trygghetslarm samt nyckelfria lås, hos brukare i den enskildes hem. Samtidigt är du tillgänglig för viss service och installation av larm på särskilda boenden. I uppdraget ingår även mattransporter och olika leveranser. Övriga arbetsuppgifter gäller att utföra allmänna vaktmästarsysslor i förvaltningen med utgångspunkt från socialkontoret. Skötsel av socialkontorets bilar och göra ID-kort ingår också.


KVALIFIKATIONER
Du bör ha gymnasiekompetens inom tekniskt/praktiskt yrke eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är också en fördel att ha kunskap om reparationer och felsökning inom arbetsområdet.

Vi söker dig som är flexibel och har förmåga att ha många saker igång samtidigt. Du skapar förtroende och goda relationer såväl internt som externt. Du trivs med utmaningar, arbetar självständigt och lösningsfokuserat. I kontakten med din omgivning är du är kommunikativ och pedagogisk. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska samt har datafärdigheter som är relevanta för befattningen.

Egenskaper:
Att vara positiv, ha helhetssyn och god samarbetsförmåga är egenskaper som är viktiga för uppdraget. Du har ett gott kundbemötande och är serviceinriktad. Du bör även verka för att kunna utveckla verksamheten.

Det är viktigt att du har erfarenhet av servicearbete, programmering och hantering av smartphones och larm. Det är en fördel om du har erfarenhet av att verka i politiskt styrd organisation och gärna även omvårdnadsarbete.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos oss i Mora kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in ansökan via ansökningslänken och inte via e-post eller brev. Varmt välkommen med din ansökan.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Pia Blomstedt
0250-264 25
Madelene Andersson
0250-265 73
Karin Hansson
0250-265 16
Linda Gref
0250-265 11
Lilian Lingvall
0250-264 11
Linda Johnsson
0250-269 91
Marie-Louise Sparr
0250-268 63
Marja-Lena Flykt
0250-268 14
Eva Idfeldt
0250-264 01
Enhetschef Carin Rydin
0250-268 75

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mora kommun, Socialförvaltningen
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde 2017-05-15 eller enligt överenskommelse. Vikariatet gäller anställning t o m 2017-09-30 med möjlighet till förlängning.
  • Publicerat: 19 april 2017

Besöksadress

Dalagatan 2 79280 Mora
None

Postadress

Fredsgatan 16
Mora, 79280

Liknande jobb


Vaktmästare, vikariat

24 april 2024

23 april 2024

16 april 2024