Vaktmästare med service i fokus

Vaktmästare med service i fokus

Arbetsbeskrivning

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Äldreförvaltningen ansvarar för kommunövergripande frågor rörande äldreomsorg, samt för att i dialog med stadsdelsnämnderna samordna, utveckla och följa upp äldreomsorgen i staden.



Nu söker vi en vaktmästare som förbereder och deltar i förvaltningens flytt från Medborgarplatsen och Farsta till nya lokaler i Älvsjö.

Under hösten 2022 kommer fokus ligga på att förbereda flytten och medverka i projektgruppen för flytten som leds av konsulter från serviceförvaltningen.

Ditt uppdrag

Inledningsvis är ditt huvuduppdrag att bygga upp de kontakter som behövs för att förvaltningens arbetsmiljö ska fungera effektivt och på bästa möjliga vis i de nya lokalerna. Du kommer vara den person som känner vårt nya kontor bäst när vi flyttar dit i december 2022.

Hos oss kommer du ha en central och viktig roll i det dagliga arbetet inom verksamheten med service i fokus. Det är ett fartfyllt arbete där det ibland är arbetstoppar och tillfällen då du ska hantera flera parallella processer.

I dina arbetsuppgifter ingår till exempel att:

- vara kontaktperson och ansvarig för uppföljning gentemot hyresvärden, larmbolag och andra externa samarbetspartners, samt andra hyresgäster
- utföra lättare fastighetsskötsel, visst löpande underhåll och eventuella reparationer
- göra beställningar av reparation och underhåll, kontorsmateriel, samt ansvara för konferensservice
- ansvara för, posthantering, godsmottagning, avfallshantering och möbelflyttar
- göra felanmälningar och systematiska brandskyddsronder inklusive utrymningsövning och Chemsoft
- hantera vårt låssystem samt brand- och inbrottslarm.

I tjänsten ingår också visst administrativt arbete. Då tjänsten är nyinrättad har du goda möjligheter att själv sätta din prägel på jobbet.

 Din kompetens och erfarenhet:

- Dokumenterad erfarenhet av vaktmästeriarbete
- Fullständig gymnasieutbildning, eller motsvarande kompetens
- Goda kunskaper inom aktuell lagstiftning inom arbetsmiljöområdet och brandskydd
- Goda kunskaper i svenska i tal och skrift
- God datavana och att vara en god administratör för att hantera beställningar, samt andra förekommande arbetsuppgifter inom vaktmästeriet.
- B-körkort.

Meriterande:

- Gymnasieutbildning med inriktning inom fastighetsservice, bygg- och eller drift.

Personliga egenskaper

Vi söker dig som verkligen gillar jobbet som vaktmästare!  Du har med dig en positiv grundinställning, som innebär att ”det mesta går att lösa”. Hos oss har du kontakt med många olika personer både inom och utanför organisationen. Därför är det viktigt med ett gott bemötande, att du är serviceinriktad och lösningsfokuserad. För att lyckas i rollen är det viktigt att vara strukturerad och bra på att arbeta förebyggande. Du styr själv till stora delar hur arbetet ska genomföras. Det betyder att du ska vara självgående och bra på att ta eget ansvar. Arbetet är till vissa delar händelsestyrt, där du ska fatta beslut om vad som ska göras och när. Då behöver du vara bra på att prioritera och att kunna ställa om när förutsättningarna förändras. Vidare ska du ha god samarbetsförmåga och ett gott omdöme, samt vara tekniskt lagd och ha ett praktiskt handlag. Rätt inställning och attityd är viktigt i denna roll.

Det förekommer en del tunga lyft, vilket ställer krav på god fysisk kondition.

Stor vikt kommer läggas på personlig lämplighet och motivation för tjänsten.

Din arbetsplats

Äldreförvaltningen ansvarar för kommunövergripande frågor rörande äldreomsorg samt för att i dialog med stadsdelsnämnderna samordna, utveckla och följa upp äldreomsorgen i staden. Äldreförvaltningen har cirka 150 medarbetare och är indelad i tre avdelningar; administrativa avdelningen, avdelningen för stadsövergripande äldreomsorgsfrågor och Stockholms Trygghetsjour samt enheten för kommunikation, omvärld och beredskap.

Administrativa avdelningen arbetar förvaltningsövergripande med att ge stöd till ledning och verksamheten. Till avdelningens ansvar hör bland annat nämnd och registratur, ekonomi och redovisning, samordning ILS (integrerad ledning och styrning), juridiska frågor, HR-frågor, IT-stöd, inköp och administration. Nu förstärker vi avdelningen med en vaktmästare.

Vi finns i Farsta centrum och vid Medborgarplatsen. Under 2022 kommer förvaltningen att flytta in i nyrenoverade lokaler vid Älvsjö station.

Övrigt

Befattningen är en tillsvidareanställning, tillträdesdag snarast eller enligt överenskommelse. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Sammanfattning

Liknande jobb


Vaktmästare/Verksamhetsstöd

Vaktmästare/Verksamhetsstöd

3 maj 2024

Vaktmästare, vikariat

24 april 2024

23 april 2024