Välkommen att arbeta hos oss!

Arbetsbeskrivning

Om du söker ett utvecklande och roligt arbete där du kan bidra till samhällsnytta kan detta vara ett jobb för dig.

Vi är drygt 14 000 anställda landet runt som jobbar mot samma mål: att hjälpa arbetssökande och arbetsgivare att hitta varandra. Nu är vi inne i en spännande utveckling med siktet att bli en av landets modernaste myndigheter. Vi söker nu Arbetsförmedlare till vår enhet AF Roslagen med placering i Norrtälje och i Täby. Arbetsförmedlingen befinner sig mitt i ett stort och viktigt förnyelsearbete och vi söker dig som vill vara med på vår förändringsresa. En viktig del i vårt förnyelsearbete handlar om att utveckla relationerna med arbetsgivare och att hjälpa företag att på ett effektivt sätt hitta rätt kompetens.

Rollen som arbetsförmedlare
I arbetet möter du arbetssökande som behöver extra stöd för att få ett arbete. Du tar även initiativ till möten med arbetsgivare, skapar goda arbetsgivarrelationer och är aktiv i matchningen mellan arbetsgivarens behov och den arbetssökandes kompetens.

Arbetet kräver att du arbetar proaktivt och tar egna initiativ utifrån givna ramar och regelverk. I arbetet ingår även att dokumentera. I rollen som arbetsförmedlare och statstjänsteman arbetar du hela tiden utifrån uppdrag som snabbt kan förändras och utvecklas. Det är därför viktigt att du lätt kan anpassa dig till förändringar och nya förutsättningar samt att du är strukturerad och kan prioritera i arbetet. Den miljö du arbetar i är kundintensiv och ställer höga krav på service, tydlighet och etik.

Våra förväntningar på dig
Du planerar, genomför, utvecklar och följer upp egna arbetsuppgifter och agerar på ett sätt som garanterar rättssäkerheten i verksamheten.

Du ställer dig bakom och arbetar utifrån Arbetsförmedlingens gemensamma värdegrund och är en god ambassadör. Du värdesätter olikheter och förstår hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Därmed bemöter du omgivningen på ett respektfullt sätt.

Du tar ansvar för Arbetsförmedlingens verksamhet och bidrar till myndighetens utveckling och måluppfyllelse. Det innebär att du bidrar till helheten genom att ta ansvar för det egna ansvarsområdet och ständigt försöka utveckla nya och bättre sätt att utföra arbetet.

Du skapar partnerskap internt med övriga delar av myndigheten samt externt med intressenter inom arbetsmarknadspolitiken. Du arbetar självständigt med ett eget ansvar över dina uppdrag samtidigt som du arbetar tillsammans med ditt arbetslag mot gemensamma mål.

Kvalifikationskrav

•Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). Alternativt är du eller har du varit anställd som arbetsförmedlare på Arbetsförmedlingen samt bedöms ha goda förutsättningar att leva upp till dagens krav på arbetsförmedlare

•Minst två års arbetslivserfarenhet på heltid eller motsvarande

•Mycket goda kunskaper i att kommunicera på svenska i tal och skrift samt mycket god läsförståelse.

Meriterande

•Erfarenhet av att arbeta professionellt med bemötande av människor i utsatta situationer

•Erfarenhet av arbetslivsinriktad rehabilitering

•Erfarenhet av sälj mot företag samt matchning, t.ex. från bemanningsbranschen

•Erfarenhet av att arbeta med vägledning.

•Erfarenhet av samverkan med andra myndigheter eller parter.

Personliga egenskaper

•Som person är du trygg, stabil och har god självinsikt

•Du har förmåga att skilja på det personliga och professionella.

•Du samarbetar bra med andra människor samt relaterar till och kommunicerar med dem på ett lyhört och smidigt sätt

•Du är lösningsfokuserad.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Tjänsterna avser tillsvidareanställningar på heltid. Vi tillämpar sex månaders provanställning om du inte redan har en tillsvidareanställning inom arbetsförmedlingen. Tillträde enligt överenskommelse.

Välkommen med din ansökan, märkt med diarienummer Af-2018/0021 9524 senast 13 maj, för att din ansökan ska anses komplett krävs att du bifogar ditt CV, personliga brev och betyg/intyg från högskolan samt att du svarar på alla urvalsfrågor.

Kontaktpersoner
Sektionschef Pia Westerberg 010-486 16 17

Sektionschef Pelle Boström 0104861646

Rekryterare Elin Åkerström 010-488 69 20

ST Mia Häll 0104864649

Saco Pernilla Carlsson 0104861936

Seko Charlotta Spaak 0104886445

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen Eskilstuna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 3 maj 2018

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Jobbmatchare

Jobbmatchare

26 oktober 2023