Vård- och stödsamrdnare

Arbetsbeskrivning

Vi vill att medborgarna ska ha förtroende för Socialtjänsten i Botkyrka och vända sig till oss när de behöver det så att små bekymmer inte ska bli stora problem.Vårt arbete präglas av alla människors lika värde. Vi utgår från människors egen förmåga och eget ansvar på ett jämlikt, rättvist och tryggt sätt.

För att nå bästa möjliga resultat för brukarna satsar vi på att ständigt förbättra vår kvalité och utveckla våra metoder. Viktiga resurser i det arbetet är FoU Södertörn med kunskap om aktuell forskning och ett nära och engagerat samarbete med externa och interna samarbetspartners.

Vi är ca 500 personer som arbetar inom något av områdena: barn och unga, socialpsykiatri, försörjningsstöd, beroende och missbruk, eller boendefrågor.


ARBETSUPPGIFTER
Vård – och stödsamordnarens främsta uppgift är att stödja brukaren att stärka sina sociala färdigheter och finna sammanhang i tillvaron, samordna myndighetskontakter, underlätta återhämtning, ta hand om sin hälsa samt ge det stöd som personen behöver för att få vardagen att fungera.

Arbetet är omväxlande och självständigt utifrån brukarnas skiftande behov. Vi arbetar strukturerat enligt MI och använder oss av bl.a. ESL-metodiken (ett självständigt liv). I arbetet ingår att kontinuerligt följa upp sitt arbete genom dokumentation utifrån vad man gör, hur man gör det och vilka resultat det ger för brukaren, vi använder oss av lifecare som dokumentationssystem och implementerar just nu dokumentation enl. IBIC. Du erbjuds extern handledning var 14:e dag och du kommer att få arbeta i en trevlig arbetsgrupp med mycket kompetens och arbetsglädje. Vi har gruppledare i teamen som ger nära arbetshandledning och introduktion i arbetet.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad socionom, beteendevetare eller har annan likvärdig utbildning. Har du erfarenhet från socialt arbete eller från att ha arbetat med personer med psykisk funktionsnedsättning ser vi det som mycket meriterande. Kunskaper inom MI, ESL och IBIC är meriterande.

Du är nyfiken på människor och har lätt för att samarbeta och skapa relationer. Du ser möjligheter och är positiv i ditt arbete. Tjänsten kräver att du har ett gott omdöme, är strukturerad och har lätt för att fatta beslut. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet!


ÖVRIGT
Vår organisation ska kännetecknas av mångfald och återspegla samhällets struktur. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

kvalitetsledare Marie Svärd
08-530 617 30
Sektionschef Susanne Rivera
08-530 62076
Sektionschef Sonya Cansu
Nås via kommunens växel, 08-530 610 00
Verksamhetschef Leena Kuusipalo
08-530 621 27
Sektionschef Sonya Cansu
0701836496
Sektionschef Terese Ollén Hansson
070 886 16 38
Sektionschef Terese Ollén Hansson
070-886 16 38
HR-koordinator Jenny Bruhn
070-183 64 97
Sektionschef särskilt boende Sonya Cansu
070-183 64 96
Sektionschef Astrid Bräne
070-886 16 38

Sammanfattning

Besöksadress

14785 Tumba
None

Postadress

Munkhättevägen 45
TUMBA, 14785

Liknande jobb


Handledare till daglig verksamhet

Handledare till daglig verksamhet

13 juni 2024