Vårdadministratör/administrativ assistent

Vårdadministratör/administrativ assistent

Arbetsbeskrivning

Onkologkliniken, Länssjukhuset Ryhov, Jönköping

Är du vår klippa inom IT och administration? Vår administrativa assistent som har stommen i sin tjänst inom IT-uppdrag, schemastöd och forskning kommer att vara föräldraledig under cirka ett års tid och därför söker vi nu dig med ett genuint IT-intresse.

Rollen som vårdadministratör/administrativ assistent
Onkologkliniken på Länssjukhuset Ryhov i Jönköping växer och är i ständig utveckling. Den vårdadministrativa enheten är inget undantag. Med dig inräknad är vi tolv vårdadministratörer och två administrativa assistenter som sköter ruljangsen på vår mottagning, dagvård, avdelning, strålbehandling, kliniska prövningsenhet och onkogenetiska mottagning.

Tjänsten som vårdadministratör/administrativ assistent har sin grund i IT-relaterade uppdrag på kliniken. Det är ett brett uppdrag som kan innehålla allt från IT-beställningar i form av behörigheter till akuta utryckningar när det är teknikstrul någonstans. Utifrån din bakgrund och kompetens kommer resterande del av tjänsten att fyllas med övriga administrativa uppdrag. Exempel på dessa kan vara stöd vid schemaläggning, journaldokumentation, forskning, kontrollfunktioner eller andra uppgifter som finns eller uppkommer på vår klinik.

Din blivande arbetsplats
Onkologkliniken är en länsövergripande klinik med cirka 190 medarbetare som har ansvar för icke-kirurgisk behandling av cancersjukdomar.

Inom kliniken finns mottagningsverksamhet, vårdavdelning, dagbehandlingsenhet, onkogenetisk mottagning, klinisk prövningsenhet och strålbehandling med integrerad sjukhusfysik. Vi värderar goda medicinska resultat, ett personcentrerat arbetssätt och möjlighet för medarbetare att förverkliga idéer om utveckling och driva förbättringsarbete. Det är viktigt att ledare och medarbetare har fokus på en god arbetsmiljö, eftersom det skapar trivsel på jobbet.

Din profil
Du inte är rädd för att hugga i där det behövs och du är bekväm med att vara länken mellan onkologkliniken och vår IT-avdelning. Du kan hantera flera uppgifter parallellt och ser inga svårigheter med att göra ett avbrott i pågående arbete för att lösa något brådskande problem som uppstått. Du har förmågan att driva ditt eget arbete framåt och prioritera mellan uppgifter. En prestigelös inställning är välkommen. Du förstår att du behöver samarbeta med alla yrkeskategorier och att uppgifterna varierar och förändras beroende på klinikens behov.

Du behöver ha en komplett gymnasieutbildning. Administrativ utbildning är meriterande, till exempel vårdadministrativ utbildning, och så även erfarenhet av journalsystemet Cosmic och övrigt förekommande system inom Region Jönköpings län. Om du har arbetat och trivts med rollen som IT-kontaktperson inom Region Jönköpings län är det meriterande.

Eftersom tjänsten som vi erbjuder är ett vikariat på cirka ett år behöver du vara lättlärd och nyfiken för att kunna ta till dig uppgifterna på ett effektivt sätt.

Vårt erbjudande till dig
Tankar från en av våra vårdadministratörer:
”Onkologkliniken har ett trevligt arbetsklimat mellan alla yrkesgrupper och en ledning som visar stor uppskattning för oss medarbetare och alltid uppmuntrar till vidareutveckling i arbetet. Att arbeta inom onkologin är häftigt eftersom det hela tiden händer nya saker. Det satsas verkligen på det här området!”

Vår klinik utmärker sig enligt medarbetarna med sitt öppna arbetsklimat, verkliga chanser till kompetensutveckling och att vi investerar i våra medarbetare.

Som medarbetare inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner, Region Jönköpings län (rjl.se) (https://rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/)

Har du frågor om tjänsten?
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Marie Jonsson Vidlund, administrativ enhetschef, 010-242 596 61, marie.jonssonvidlund@rjl.se.

Facklig representant är Annika Lundholm, 010-242 52 90, annika.lundholm@rjl.se.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser eller rekryteringstjänster.

Vår rekryteringsprocess
Sista ansökningsdag är den 9 juni 2024. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.

Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår webbplats: Vår rekryteringsprocess, Region Jönköpings län (rjl.se) (https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Jönköpings län
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 maj 2024
  • Ansök senast: 9 juni 2024

Besöksadress

Husargatan 4
None

Postadress

Husargatan 4
Jönköping, 55111

Liknande jobb


adminstrativ assistent

adminstrativ assistent

15 juni 2024

Projektkoordinator kompetensförsörjning, Socialförvaltningen centrum

Projektkoordinator kompetensförsörjning, Socialförvaltningen centrum

14 juni 2024