Världsledande mediekoncern söker Junior Controller

Arbetsbeskrivning

Om kunden:
Nu söker Hero för Publicis Medias räkning en Junior Controller till huvudkontoret i Stockholm. Här får du arbeta tillsammans med kunniga och marknadsledande kollegor i en dynamisk, kreativ och händelserik miljö. På Publicis Media brinner man för att identifiera nya kommunikationsmöjligheterför sina kunder och genom åren har man hjälpt exempelvis Telenor, Spendrups, Samsung och Max. Publicis Media är ett globalt kommunikationsnätverk som ingår i Publicis Groupe som med sin spännande och framgångsrika resa med start i förra århundradet är världens största nätverk inom media och kommunikation.


Om tjänsten:
Som Junior Controller fyller du en viktig funktion både i teamet och i organisationen. Du jobbar tätt med fyra kollegor och rapporterar till ekonomichefen. Här får du omedelbart en inblick i medievärlden och får från ett ekonomiskt perspektiv delaktighet i affären. Scanningen av fakturorna ligger outsourcat och du tar del av de felrapporteringar som kommer via systemet och ser till att hjälpa ansvariga i organisationen med matchning och fakturadifferenser. Med din kunskap och ditt sinne för transaktioner och siffror bistår du internt med den hjälp som behövs, hela tiden med målet att informera dina kollegor om tillvägagångssätt och förbättra och implementera interna rutiner.


Möjligheter:
Här blir du del av en spännande och händelserik miljö! I lokaler med utsikt över Södermalms takåsar huserar Publicis Medias fyra bolag. Trivs du i en social miljö finns det konferenser, AW:s och spännande mediaevent att ta del av. För rätt person finns goda karriärmöjligheter inom ekonomifunktionen och har du siktet inställt på en roll som exempelvis Financial Controller eller Financial Analyst om några år är detta en fantastisk möjlighet för dig.

Krav:
Du har en avslutad ekonomisk utbildning på högskolenivå, exempelvis med inriktning Finans, Redovisning eller matematik. Du har 1-2 års erfarenhet till exempel som ekonomi- eller redovisningsassistent.

Vi tror att du är en passionerad problemlösare med positiv inställning och med en förmåga att förklara ekonomiska termer och rutiner på ett pedagogiskt sätt. Du trivs i en social funktion och gillar att grotta ner dig i differenser och matcha fakturor samtidigt som du med uthållighet kan bistå dina kollegor i dessa frågor med förståelse för att de har andra huvudsakliga fokus i organisationen. Du ser helheten och vill tillsammans med teamet förbättra och effektivisera arbetssätt.

Starkt meriterande är erfarenhet från samma eller närliggande bransch samt erfarenhet i systemet Marathon.


Tillträde, omfattning och anställning:
Tjänsten är på heltid med tillsättning så snart som möjligt. Tjänsten är en rekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sköts av Hero och att du anställs direkt av Publicis Media.


Hur söker du?
Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut.

Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Karolina Hedenström på tele 08-684 25 232 eller rekrytering@hero.se.



Vi ser fram emot att läsa din ansökan!



Söker du via mobilen?
Det går jättebra att bifoga ditt cv när du har tillgång till en dator. Kom ihåg din inloggning och komplettera informationen så snart som möjligt så har vi allt vi behöver för att du ska bli aktuell för intervju!



Kolla gärna in vår sida på Facebook för ytterligare jobbuppdateringar och för mer information om oss via https://www.facebook.com/Hero-194458207577/?ref=aymt_homepage_panel



“We are heart working”


Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Daniel Engblom
08-684 25 230
Konsultchef Poria Mehdizadegan
08-400 25 247
Daniel Engblom
08-400 25 860
Rekryterare Viktoria Berg
08-400 25 860
Konsultchef Ninwa Youssef
08-400 25 860
Konsultchef Poria Mehdizadegan
08-400 25 247
Konsultchef Daniel Engblom
08-684 25 230
Konsultchef Ninwa Youssef
08-400 25 860
Konsultchef Ninwa Youssef
08-400 25 247
Daniel Engblom
08-684 25 230

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HERO AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 17 mars 2017

Besöksadress

Liljeholmstorget 7
STOCKHOLM

Postadress

Liljeholmstorget 7
STOCKHOLM, 11763

Liknande jobb


Fastighetscontroller

Fastighetscontroller

3 maj 2024

Projektcontroller

3 maj 2024

Controller

Controller

3 maj 2024