Varumärkeskoordinator

Arbetsbeskrivning

Kommunikationsavdelningen har det strategiska och övergripande ansvaret för SLU:s interna och externa kommunikation. Avdelningen ansvarar för universitetsgemensam kommunikation och marknadsföring av SLU:s utbildning, forskning och miljöanalys. Vi ansvarar för SLU:s visuella kommunikation och varumärke samt SLU:s webbplatser och annan infrastruktur för kommunikation. Vi hanterar också mediekontakter och erbjuder stöd för att arrangera konferenser och möten. Tjänsten är placerad på enheten för varumärke och kommunikationsplattformar.

För fullständig annons se: www.slu.se/lediga-tjanster
Arbetsuppgifter: Vi satsar just nu på att utveckla arbetet med vårt varumärke och vår visuella identitet och du kommer att bli en nyckelperson i det arbetet. Som varumärkeskoordinator kommer du att delta i arbetet med att ta fram varumärkesstrategi, riktlinjer, mallar och verktyg för våra interna användare. Du ansvarar för att skapa struktur och tillgängliggöra dessa gentemot hela organisationen samt att anpassa dem efter användarnas behov. Du kommer att arbeta med att inspirera, utbilda och informera samt ge råd och stöd till olika typer av interna målgrupper.

Tjänsten är en del av SLU:s satsning på varumärkesutveckling. I satsningen ingår även att förstärka den externa bilden av SLU och öka den generella kännedomen om SLU. Därför kommer du också på sikt att vara delaktig i och utveckla stödet för den externa marknadsföringen.

I tjänsten ingår produktions- och formgivningsarbete (tryck och digitalt) samt vid behov att arbeta med andra arbetsuppgifter som förekommer på en kommunikationsavdelning.

Kvalifikationer: Vi söker dig som har relevant, eftergymnasial utbildning och minst något års erfarenhet av liknande arbete. Du har en bakgrund inom formgivning och har arbetat på ett mer strukturellt plan med varumärkesfrågor. Du har erfarenhet av att arbeta konsultativt och har troligen erfarenhet av att föreläsa eller utbilda i någon form. Du har också erfarenhet av projektledning och koordinering.

Det är meriterande om du har erfarenhet av internt arbete med varumärkesfrågor i en större organisation. Likaså erfarenhet av bredare kommunikationsarbete.

Som person är du lyhörd, initiativrik, lösningsorienterad och har hög social kompetens. Du gillar att skapa struktur och effektiva och långsiktiga lösningar. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Du hanterar Adobe CS på en hög nivå och erfarenhet av UX-design och webbarbete (vi använder EpiServer) är meriterande. Du arbetar obehindrat på svenska och engelska.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sveriges Lantbruksuniversitet
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månatlig löneutbetalning
  • 100% Tills vidare. (SLU tillämpar provanställning)
  • Publicerat: 6 april 2017

Liknande jobb


26 januari 2024

24 januari 2024

24 januari 2024

22 januari 2024