Varuplanerare Halmstad - sommarvikariat

Varuplanerare Halmstad - sommarvikariat

Arbetsbeskrivning

Om oss
Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra närmare 200 butiker runt om i Sverige.
Vi söker nu en analytisk, resultat- och lösningsorienterad medarbetare till vårt härliga team på Supply chain. Kan det vara något för dig? Läs mer om tjänsten nedan


Om rollen
Som Varuplanerare kommer du att arbeta på Lidls Supplychainskontor på centrallagret i Halmstad. Supplychainskontoret har en central roll i att leverera våra produkter till butikerna i den södra regionen av Sverige, samt att se till att Lidls färskhetskoncept efterföljs.
Som Varuplanerare är ditt huvudfokus att alltid hålla en optimal tillgång på våra produkter till butikerna. Genom noggranna analyser av försäljningsutvecklingen inom delar av sortimentet och kampanjartiklar arbetar du för att göra fullständiga och behovsanpassade tilldelningar för våra butiker. Som Varuplanerare ansvarar du för kontroll av reklamblad och inköps-meddelanden. I din roll har du mycket kontakt med andra avdelningar på lagret, huvudkontoret och framför allt våra leverantörer runt om i Europa. Du övervakar leveranser och vid problem eller avvikelser kontaktar du berörda medarbetare. I tjänsten ingår att uppdatera moduler/hjälpmedel samt vård av stamdata i vårt affärssystem.
Tjänsten ett sommarvikariat på heltid med start i maj/juni t.o.m. slutet av augusti.
Dock ser vi gärna att du kan börja arbeta deltid (ca 50%) redan under april.


Din bakgrund
Vi ser gärna att du har en examen inom området ekonomi, inköp, logistik eller liknande alternativt att du just nu studerar inom något av dessa områden.
Som person är du positiv och utåtriktad, samt har en god kommunikationsförmåga. Du har en bra analytisk förmåga och är lösningsorienterad. Du har god datorvana i framförallt Word och Excel. Eftersom vårt leverantörsnät sträcker sig över hela Europa behöver du hantera engelska och svenska i tal och skrift. Det är meriterande om du kan kommunicera på tyska eftersom vi har många tyska leverantörer.
.
Vad vi erbjuder
Vi vet att våra medarbetare är det viktigaste för vår framgång! Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling och erbjuder därför dig en mängd utbildningar. Det är också glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lidl Sverige Kb NYBRO
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 december 2021
  • Ansök senast: 16 januari 2022

Postadress

Bangatan 5
NYBRO, 38240

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023