Vass digital marknadsförare med passion för att hjälpa småföretagare?

Vass digital marknadsförare med passion för att hjälpa småföretagare?

Arbetsbeskrivning

Är du vår vassa digitala marknadsförare med passion för att hjälpa småföretagare?
Vi på Affärskompetens vill skapa ett Sverige där alla småföretag i hela landet har samma möjlighet till utveckling har ett stort behov av digital marknadsföring för att nå uppsatta mål. Därför söker vi nu en vass och driven digital marknadsförare till vårt nybildade marknadsteam. Strategierna finns på plats och det här är ett gyllene tillfälle för dig som vill vara med och göra verklighet av dem.
Då du kommer att arbeta med många parallella kampanjer och det krävs att du har ett gott ordningssinne och trivs med att jobba med många aktiviteter på gång. Du arbetar med en tydlig planering och mycket eget ansvar. Du har stora möjlighet att vara med och påverka tjänstens utformning och din arbetsvardag.
Arbetsuppgifter
Skapa innehåll på aktuella digitala plattformar som bidrar till att vi når våra mål
Skriva texter och göra enklare formgivning utifrån den grafiska profilen
Skapa kampanjer i våra digitala kanaler
Göra enklare videoredigering och bildredigering
Uppföljning med resultatmätning och statistik
Driva trafik till våra egna hemsidor
Samordna insatser med övriga pågående aktiviteter
Annonsering på t ex Facebook och Google


För att lyckas i den här rollen tror vi att du gillar att ha mycket på gång samtidigt och att du är van att strukturera och organisera ditt arbete. Du fångar snabbt frågor och trivs som bäst när du får ta egna initiativ, vara kreativ och hitta kommunikativa lösningar. Du kan bedöma vilket format kommunikationen görs bäst och kan ta fram enklare videos eller inlägg med text och bild. Att skriva kommer lätt för dig och du ser flera olika kommunikativa vinklar som passar för målgruppen. Du snappar upp vad som fungerar och lär dig hela tiden.
Du kan gå från idé till handling även om alla steg i arbetet inte är klargjorda ännu, trygg i att du hittar lösningar efter vägen. Du väntar inte på uppdrag från någon annan utan agerar självständigt inom ramen för ditt ansvarsområde och tar de initiativ du ser behövs. Du rapporterar löpande och stämmer av ditt arbete efter vägen.

Kvalifikationer
Du förstår kopplingen mellan vardagsarbetet och de strategiska målen. Meriterande är om du har jobbat i en snabbrörlig organisation med småföretagare som målgrupp. Har du dessutom använt Facebook Business, Google ads, system för schemaläggning i sociala medier, wordpress så är det ett plus. Har du tidigare erfarenhet av rekrytering av medlemmar i större omfattning så är det meriterande. Du är en vass skribent och kan hantera enklare grafiska designer.
Du har en eftergymnasialutbildning och/eller erfarenhet av att arbete i digitala plattformar. Kanske har du tidigare jobbat som social media manager eller motsvarande. Vi ser mer till din nuvarande kunskap än hur du skaffade dig den.


Varmt välkommen med din ansökan i form av personligt brev och cv. Ange gärna löneanspråk och referenser.


Kontaktperson: Sara Hellberg, verksamhetsansvarig Affärskompetens, sara.hellberg@affarskompetens.se, 073-386 56 21
Skicka din ansökan till sara.hellberg@affarskompetens.se
Sista ansökningsdag: 11 februari
Omfattning: Heltid. Allmän visstidsanställning fram till 28 februari 2023. Möjlighet till förlängning finns. Arbetet kan bedriva delvis på distans. Det är önskvärt att vara på kontoret i Tierp två dagar i veckan.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Affärskompetens Sverige
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 januari 2022
  • Ansök senast: 11 februari 2022

Postadress

Tierpsrondellen 10 1TR
Tierp, 81535

Liknande jobb


13 november 2023

13 november 2023