Vattenhandläggare

Arbetsbeskrivning

Tillsammans för en hållbar framtid!
Länsstyrelsens cirka 230 medarbetare arbetar med respekt, professionalitet och öppenhet för länets invånare.


Vi söker nu två Vattenhandläggare för anställning under 2017. 

Arbetsuppgifter
Du kommer, utifrån din erfarenhet och kompetens, att arbeta med en eller flera av följande arbetsuppgifter:


• Sammanställa och beskriva naturgivna förutsättningar, påverkan och åtgärdsbehov i åtgärdsplaner för större vattensystem.
• Digitalisera, strukturera, värdera, kvalitetssäkra och datalägga vattenanknutet kunskapsunderlag inom ramen för vattenvård, vattenförvaltning/beredningssekretariat.
• Handlägga vatten- och fiskerelaterade ärenden. 

Kvalifikationer


• Examen från naturvetenskaplig eller teknisk högskole-/universitetsutbildning med utbildningsfokus på limnologi/ekologi.
• Goda datakunskaper i Esri ArcMap samt officepaketet, särskilt Word, Excel och Access.
• Körkort för personbil 

Det är särskilt meriterande om du har erfarenhet av förvaltningsrättslig ärendehandläggning, fiskelagstiftning, direktiven för vatten och natura 2000, samt erfarenhet av att hantera stora datamängder.
Det är en fördel om du är insatt i de nationella vattenrelaterade miljömålen, vattenåtgärdsarbete och miljöövervakning.

Som person är du målinriktad, drivande och effektiv. Du är noggrann och håller uppsatta tidsgränser samt har förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp. Du är en god informatör och kommunikatör samt uttrycker dig väl i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning till och med 31 december 2017. Eventuell förlängning kan bli aktuell om ekonomiska resurser tillskapas.
Omfattning: Heltid.
Tillträde: Snarast efter överenskommelse. 

Välkommen med din ansökan senast 2017-03-19 märkt dnr 112-1653-2017.


Ansökan görs via rekryteringssystemet ReachMee. Ansök genom att klicka på knappen Ansök längst ner på sidan.

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Länsstyrelsen är regeringens representant på regional nivå och har som uppdrag att utveckla länet, att verka för att de nationella politiska målen får genomslag i länet och att vara förvaltningsmyndighet.

Respekt, professionalitet och öppenhet är vägledande i vårt arbete och vårt förhållningssätt till varandra, medborgarna och andra intressenter. Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering och vill ta tillvara de kvalitéer som mångfald tillför verksamheten, bland annat värdesätter vi kunskaper i sydsamiska.

Läs mer: http://www.lansstyrelsen.se/jamtland

Kontaktpersoner på detta företaget

Anita Sandell, Biträdande enhetschef
010-225 32 97
Maria Ljung Westin, Handläggare
010-225 33 48
Dick  Granqvist, SACO
010-225 32 55
Gunilla Karlsson, TCO/ST
010-225 32 15
Magnus Lindow, Enhetschef
010-225 32 25
Katarina  Fredriksson, Biträdande enhetschef
010-225 32 52
Simon  Keskitalo, Projektledare krisberedskap
010-225 32 75
Fackliga  företrädare, Nås via växel
010-225 30 00
Christina  Hedin ,
010-225 32 64
Tobias  Karlsson ,
010-225 34 23

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsstyrelsen Jämtlands län
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Individuell lön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 6 mars 2017

Besöksadress

Länsstyrelsen Jämtlands län
None

Postadress

Residensgränd 7
Östersund, 83186

Liknande jobb


2 maj 2024

Kommunekolog

Kommunekolog

8 april 2024

4 april 2024