Växeltelefonist/receptionist

Arbetsbeskrivning

Vad roligt att du vill bli en av våra många fantastiska medarbetare. Vi är ungefär 1 000 anställda som arbetar för att ungefär 12 000 invånare ska få en bra service.

För oss är det viktigt att du ser varje människa som en individ och att du tillsammans med dina kollegor strävar efter att skapa en välkomnande miljö där alla har möjligheten att trivas och utvecklas.

Du nöjer dig inte med att bara vara bra. Du vill bli ännu bättre och ser till att omvärldsbevaka och göra de förändringar som krävs för att möta framtiden på ett bra sätt.

Det är precis det som vår vision, Kil – på rätt spår, handlar om. Vi strävar efter att befinna oss på rätt spår men måste alltid vara beredd att pröva nya vägar för att nå dit.

Välkommen med din ansökan!

Kommunledningskontoret är kommunstyrelsens verkställande organ och består av bibliotek, ekonomienhet, energirådgivning, tillväxtenhet, kommunikationsenhet, kanslienhet, kostenhet och personalenhet.
Enheternas huvudsakliga uppgifter är av stöd- och servicekaraktär gentemot övriga förvaltningar och mot kommunens politiker. Kommunledningskontoret har dessutom uppgiften att samordna ledningen av den kommunala förvaltningen.
Målsättningen är att ge kommunens politiker bästa möjliga beslutsunderlag. Förvaltningen ska också ge nämnder och fackförvaltningar god service vad gäller budget, ekonomi, personalfrågor, anställnings- och löneärenden.



Beskrivning
Tjänsten som växeltelefonist/receptionist är placerad inom kanslienheten.

Där finns också vaktmästare, kommunsekreterare, kommunarkivarie och upphandlingsstrateg.

Arbetsuppgifter
Som växeltelefonist/receptionist ger du service till dem som ringer till Kils kommun, både medborgare och medarbetare. Du har också ansvar för att ta emot besökare i receptionen och lotsa dem rätt. I arbetsuppgifterna ingår arbete med växelsystemet och olika administrativa arbetsuppgifter.

Kvalifikationer
Erfarenhet av arbete som växeltelefonist/receptionist är meriterande. Du är en van datoranvändare med goda kunskaper i Office-paketet och vana att registrera i datorsystem. Du får gärna ha erfarenhet av systemförvaltning.

Du är serviceinriktad och lösningsfokuserad. Du är ansvarstagande och noggrann och har ett gott sinne för ordning och reda. Eftersom du arbetar själv i receptionen är det av högsta vikt att du är självgående i din yrkesroll och att du snabbt ser vad som behöver göras.

Dina kunskaper i svenska och engelska är goda, både i tal och skrift.




För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Kils kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via angiven länk och inte med e-post eller i pappersformat.
Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.

Vi har redan gjort våra medieval för denna rekrytering och undanber oss ytterligare kontakter angående försäljning av annonsplatser eller diskussioner om samarbeten.

Artiklar i detta ämnet

  1. Gratis kontantkort - Hur då?

Kontaktpersoner på detta företaget

Agneta Hedlund/kostchef
0554-19106
Håkan Engmalm/ förskolechef
0554-19513
Cecilia Hurtig, administrativ chef
0554-191 01
Agneta Hedlund
0554-19106
Maria Axelsson
0554-19136 eller 076-7258026
Maria Axelsson
0554-19136 och 076-7258026
Cecilia Hurtig
0554-191 01
Agneta Hedlund, kostchef
0554-19106
Helena Gustafsson, kökschef
0554-19960
Kaisa Rainerson Personalchef
0554-19177

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kils kommun, Kommunledningskontoret
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • 100 %. Tillträde: Enligt övrenskommelse tillsvidareanställning
  • Publicerat: 2 juni 2015

Besöksadress

Box 88
None

Postadress

Box 88
Kil, 66523

Liknande jobb


23 augusti 2010

Finsk och Svensktalande kundtjänst!

24 augusti 2010

Receptionist, telefonist

4 mars 2010