VD-assistent

Arbetsbeskrivning

Om Norex

Norex International är en familjeägd entreprenörsdriven koncern med passion för stål och hållbarhet. Vi grundades 1983 med affärsidén att nyttja världens stål på bästa sätt, både för industrin och för miljön. Från stålverk köper vi in sekunda stål som klassificeras och säljs vidare på export till ett 50-tal länder. Vi erbjuder också servicetjänster åt stålverk och har idag verksamhet både i Sverige och Finland med ca 170 anställda. Läs mer om oss på Home - Norex.

Ditt uppdrag

Hos oss är rollen som VD-assistent delad, vilket innebär att du både är VD:s eminenta Co-pilot och till lika stor del jobbar med och utvecklar vår digitala kommunikation. Du har en nyckelroll inför, under och efter viktiga möten vilket ställer mycket höga krav på integritet och professionalitet. Dagarna präglas av högt tempo och varierande arbetsuppgifter och du får möjlighet att till stor del forma rollen tillsammans med VD.

Huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter

VD:s epost och kalenderhantering
Bokning, planering, förberedelser och koordinering av möten, aktiviteter och konferenser
Förberedelse av materiel inför kund-, lednings samt styrelsemöten
Uppföljning efter möten samt säkerställer genomförande av beslut
Ansvar över intern och extern kommunikation. Exempelvis utveckling och uppdatering av sociala medier (LinkedIn), uppdatering av nyheter på hemsida, uppdatering av interna dokument och vid behov uppdatering av tryckt materiel
Säkerställa efterlevnad av grafisk profil samt göra information lättillgänglig
Utveckla Teamskanal
I övrigt förekommande arbetsuppgifter inom ansvarsområdet och arbetsuppgifter anvisade av VD
Agera bollplank i affärsrelaterade projekt


Din bakgrund

För att trivas i rollen ser vi gärna att du erfarenhet från att ha arbetat med kommunikation och det är ett plus om du har arbetat i en liknande roll. Vi tror att du har en akademisk utbildning med inriktning inom kommunikation, ekonomi eller administration. Du behöver ha internationell erfarenhet och vara flytande i svenska, både tal och skrift samt ha goda kunskaper i engelska då en stor del av vår kommunikation sker på engelska. Ett plus om du dessutom kan polska eller finska. Du behöver ha körkort då resor förekommer löpande i arbetet.

Som person är du driven, tar initiativ och skapar den struktur som du behöver. Du är både proaktiv och löser problem innan de uppstår och får saker gjorda. Du trivs som bäst när tempot är högt och ser inga problem i att vara tillgänglig utanför normal arbetstid (endast vid behov). Självklart har du hög integritet, ett öga för detaljer och är ödmjuk. Vi tror att kommunikation ligger dig varmt om hjärtat och gärna inom det digitala området. Vi umgås gärna på lunchen eller tar en AW ihop och hoppas såklart att du vill följa med! Vi tror att det bidrar till arbetsglädje och att vi trivs tillsammans på jobbet!

Vårt erbjudande

Här får du möjlighet att påverka och forma rollen och hitta dina områden att utvecklas inom. Vårt mål är att bli ännu bättre och mer hållbara och här får man vara med och påverka och följa företagets positiva utveckling framåt.

Vill du veta mer om tjänsten?

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. För att säkerställa en objektiv och icke-diskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jenny Mellberg på jenny.mellberg@wise.se.

Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas omgående.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Pace
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 maj 2022
  • Ansök senast: 16 juni 2022

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 10422

Liknande jobb


VD-assistent

13 mars 2024

Executive Assistent till bolag i framkant!

Executive Assistent till bolag i framkant!

16 februari 2024