VD-assistent med kunskaper i ekonomi

VD-assistent med kunskaper i ekonomi

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Just nu söker vi en VD-assistent till spännande företag i Varbergsområdet. Uppdraget är en del av vår uthyrningsverksamhet, där du blir anställd av Lernia och arbetar som konsult hos vår kund och där tanken är att man senare blir direktanställd på företaget. Som VD-assistent kommer du att arbeta i en bred roll med såväl administration och ekonomi och du kommer också få möjligheten att skapa erfarenheter för framtiden, bredda ditt kontaktnät och stärka din yrkeskompetens.

Arbetsuppgifter

I din roll som VD-assistent utgör du en del av företagets ledning och assisterar där behov finns, såväl högt som lågt, samt är behjälplig med ekonomiska analyser och viktig administration för företaget. Du kommer att arbeta med arbetsuppgifter som:

• Stödja VDn med att ta fram planer, rapporter och beslutsunderlag.
• Ta fram ekonomiska uppföljningar och genomföra analyser.
• Delta i möten, föra protokoll och skapa processbeskrivningar.
• Svara på VD-mail, boka möten, administration enligt VD-direktiv.
• Rollen kan också innebära att hoppa in där det behövs, lägga ordrar, kommunicera på sociala media, kontorshållning med mera.

Du kommer arbeta klassiska kontorstider, måndag-fredag med möjlighet till flex. Tillsättning i augusti 2020.

Formell kompetens

Förutom att vara en strukturerad och noggrann person förväntar vi oss att du:

• Har god vana av att arbeta brett och ta egna initiativ
• Har en vana att ta fram/följa upp prognoser, göra bokföring och bokslut
• Har en vana att skriva protokoll, skapa rutiner och arbeta administrativt
• Har en vana av Office-paketet
• Har god datorvana, kunskaper i FortNox är meriterande
• Behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift
• Har körkort och tillgång till bil

Personliga egenskaper

Du är en lösningsfokuserad person med koll på läget, trivs med att fatta beslut och att ha frihet under ansvar. Du är en god kommunikatör som kan anpassa kommunikationen efter målgrupp, du har lätt för att uttrycka dig och trivs i en roll med breda kontaktytor, nära samarbete och där du behöver vara spindeln i nätet. Du upplever dig även vara flexibel samtidigt som du är driven och engagerad till att nå dina mål och du trivs i ett företag i utveckling och således inspireras av en föränderlig vardag.

Passar detta in på dig? Ansök redan i dag! Rekryteringsprocessen sker löpande.

Anställningsform/ omfattning/ tjänstgöringsort
Visstidsanställning/ Heltid/ Varberg

Tillträde
Enligt överenskommelse

Övrigt
Har du frågor om tjänsten når du mig på: ebba.andersson@lernia.se
Alla ansökningar görs direkt via annonsen på www.lernia.se
Inga ansökningar tas emot via mailen.

Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin

Hanna Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 juni 2020
  • Ansök senast: 5 juli 2020

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, NYKÖPING
None

Postadress

Sergels Torg 12, Plan 11
Stockholm, 11191

Liknande jobb


IT-administratör till Saab

IT-administratör till Saab

10 maj 2024

Administratör

Administratör

10 maj 2024

10 maj 2024