VD Assistent sökes

VD Assistent sökes

Arbetsbeskrivning

Som VD Assistent till ett marknadsledande företag inom uthyrningsbranschen kommer du att få arbeta i ett högt tempo tillsammans med drivna kollegor. I rollen som VD Assistent har du en central position där du koordinerar och ansvarar för olika administrativa uppgifter. Du kommer att vara ett viktigt stöd för ledningsgruppen, särskilt för VD, och hantera både strategiska och praktiska frågor.

Dina arbetsuppgifter

- Boka, planera och koordinera möten och konferenser för ledningsgruppen samt styrelsemöten.
- Skriva protokoll vid ledningsgruppsmöten och styrelsemöten.
- Skapa och ansvara för dokumentstruktur i SharePoint.
- Planera, koordinera och delta i interna och externa evenemang.
- Hantera kundkommunikation i form av nyheter, nätverksbrev, inbjudningar m.m.
- Förbereda och skriva manus inför tal.

Tjänsten är ett konsultuppdrag via Adecco med start i slutet av augusti och pågår inledningsvis till årsskiftet.

Din bakgrund

Vi söker dig som drivs av att överträffa förväntningar och ständigt strävar efter att lära dig nya saker. Din erfarenhet inom liknande arbetsuppgifter har gjort dig till en person som snabbt kan fatta beslut och proaktivt underlättar för VD och ledningsgruppen. Flytande kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. Du behärskar Officepaketet väl, särskilt Word och Powerpoint, och har gärna erfarenhet av att arbeta i Sharepoint.

Som person är du självständig, strukturerad och tar gärna initiativ. Du trivs i en roll där du håller en hög servicenivå och kommunicerar på ett tydligt sätt för att bidra till verksamhetens framgång. Din integritet är hög, och du har inga problem med att hantera konfidentiell information. Dessutom är du engagerad och prestigelös, och du trivs i sociala sammanhang.

Vad erbjuder vi dig?

På detta företag arbetar vi tillsammans som ett team och stöttar varandra. Varje medarbetare är lika viktig, och vi skapar en arbetsmiljö som uppmuntrar till samarbete och kunskapsdelning på alla nivåer i företaget. Vårt sanna lagarbete gör att fantastiska och kompetenta medarbetare är en viktig del av varför vi gladeligen kommer till jobbet varje dag.

Kontaktuppgifter

Om du har frågor angående tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare via jesper.jenefjard@adecco.se

Om du har frågor gällande registrering vänligen kontakta info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord

VD Assistent, uthyrningsbranschen, administrativa uppgifter, ledningsgrupp, koordinering, Sharepoint, svenska, engelska, Officepaketet, serviceinriktad, samarbete, dynamisk miljö.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 juli 2023
  • Ansök senast: 23 augusti 2023

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


VD-assistent

13 mars 2024

Executive Assistent till bolag i framkant!

Executive Assistent till bolag i framkant!

16 februari 2024