VD-assistent – Telge Energi

Arbetsbeskrivning

Vågar du välja att förena affärer med samhällsnytta? Är du en erfaren assistent eller koordinator med ett intresse för energibranschen som vill arbeta på ett bolag som vill göra skillnad på riktigt? Då kan det vara just dig vi söker som VD-assistent till Telge Energi!

 

Så här säger Johannes Boson, VD, om rollen: I rollen som VD-assistent bistår du vår VD och ledningsgrupp i administrativa uppgifter samt är ett koordinerade stöd till bolaget i övrigt. Arbetsuppgifterna som VD-assistent kommer att vara mycket varierande och har stor bredd. Rollen innebär också att du är den första kontaktpunkten för interna och externa kontakter till VD via samtal, mail och besök och stödjer VD i dagliga uppgifter. Syftet med rollen är dels att hålla ihop den övergripande administrationen och ge ordning och reda i bolaget – dels att skapa förutsättningar för VD och chefer att fokusera på sina respektive uppdrag.

 

 

Arbetsuppgifter och ansvar I rollen som VD-assistens kommer du att hantera mail och kalenderbokningar, förbereda möten, konferenser och gemensamma aktiviteter, hantera fakturor och avtal och sammankalla och förbereda styrelsemöten. Du samordnar trivsel och arbetsmiljö på kontoret, arbetar med internkommunikation och är kontaktperson mot kommunkoncernen. Du kommer också att vara delaktig och drivande i projekt som bidrar till bolagets utveckling. Som VD-assistent rapporterar du till VD.

 

Den här tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid och vi vill att du börjar så snart som möjligt.

 

Vi är Telge Energi Telge Energi är elbolaget som går mot strömmen och som alltid har utmanat branschen. Först sänkte vi priserna, sen kämpade vi mot kolkraften. Nu tar vi nästa kliv i att göra det enkelt för människor och företag att agera hållbart. Därför säljer vi el från förnybara källor och vi driver dessutom flera initiativ utanför vår kärnaffär såsom barnens egna klimatpris, Childrens Climate Prize, som gynnar båda nutida och framtida generationer. Vi arbetar agilt i ett aktivitetsbaserat kontor med närhet till varandra. Det är enkelt att tala med varandra och vi ger feedback för att nå bästa möjliga resultat. Vi trivs väldigt bra ihop och har tid till att skratta med varandra samtidigt som vi fokuserar för affärens bästa. Vårt långsiktiga fokus är alltid försäljning & kundnöjdhet.

Läs mer på www.telgeenergi.se .          

          

Vår önskelista Vi är nyfikna på dig! För att vara aktuell till den här tjänsten behöver du ha gymnasieutbildning, minst 3 års arbetslivserfarenhet som assistent eller koordinator och erfarenhet av administration och ekonomihantering. Som person är du självgående och driven och kan vara flexibel utifrån verksamhetens behov. Du har god social kompetens, är utåtriktad och initiativtagande. Du är service minded, lösningsorienterad och effektiv i ditt utförande och har förmågan att arbeta självständigt med ett stort och varierat antal uppgifter. Att ha god ordning och reda och arbeta strukturerat är nödvändigt för att utföra ett bra arbete i den här rollen.

 

På Telge Energi är värderingar inte bara ord på ett papper, vi agerar, kommunicerar och fattar beslut enligt värderingarna utmanare, engagerade, öppenhet och samarbete, bäst på det vi gör och genomföra. Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift och mycket goda kunskaper Office-paketet är andra förmågor som behövs för den här tjänsten.

Plus i kanten Ingen är perfekt, men om du har kunskap och/eller erfarenhet av något eller några av följande är det ett plus: försäljningsverksamhet; koordinering av styrelsemöten; privat sektor och även offentlig sektor samt har en eftergymnasial utbildning.

Hör av dig idag! Vänta inte, vi vill veta mer om dig! Ansök därför så snart som möjligt, och allra senast 15 maj 2022.

Ta kontakt Vill du veta mer om tjänsten, kontakta VD Johannes Boson, på tel 072-332 50 00. Frågor om rekryteringsprocessen hjälper gärna HR-strateg Titti Jardetun till med, 08-550 210 46. Fackliga kontaktpersoner är Sanne-Liv Olsen för Vision och Marcus Lindvall för SACO, du når båda på 08-550 220 00.

 

Våga välja Telge Kom och jobba i expansiva och färgstarka Södertälje kommun! Här väntar 100 000 invånare på att du ska göra skillnad i deras vardag, och 870 medarbetare väntar på sin nya kollega. Telge är leverantören med en hel kommun som både arbetsgivare och kund. Vi är koncernen som ger det mesta av det bästa inom bostäder, fastigheter, energi, nät, tillväxt, återvinning, hamn och inköp. Som förvandlar vår vinst till Södertäljebornas, bokstavligen och dagligen, för att skapa ett bättre, smartare och mer hållbart samhälle än någonsin. Frihet under ansvar, karriärsutveckling, kollegial gemenskap, bra förmåner och lean-tänk. Det är saker som våra medarbetare gillar lite extra med att jobba just hos oss.

 

Vi har redan gjort vårt medieval och vill inte bli kontaktade av andra säljbolag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Magnus Ekenstam

Tobias Schönberg
08-55022965
Niklas Hjalmarsson

Erik Paju

Marielle Hed

Thomas Prim

Susanne Breitner

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Telge Energi AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 april 2022
  • Ansök senast: 15 maj 2022

Besöksadress

Box 633
None

Postadress

Box 633
Södertälje, 15127

Liknande jobb


VD-assistent

13 mars 2024

Executive Assistent till bolag i framkant!

Executive Assistent till bolag i framkant!

16 februari 2024