VD-assistent till entreprenörsdrivet bolag nära Helsingborg

VD-assistent till entreprenörsdrivet bolag nära Helsingborg

Arbetsbeskrivning

Vi söker, åt kunds vägnar, nu en prestigelös, strukturerad och lösningsorienterad VD-assistent till ett entreprenörsdrivet bolag 20-30 min med bil norr om Helsingborg.
Kunden driver flera olika verksamheter inom exempelvis produktion av dryck, verkstadsrörelse, gym, byggprojekt, kommersiella fastigheter och merchandising – vilket ger en bred och varierad arbetsmiljö med mycket som händer varje dag.
Företagsnamn och närmare beskrivning av verksamheterna delas med kandidater som går vidare i processen.
Om rollen
Som VD-assistent är du ett viktigt stöd i det dagliga arbetet och hjälper till att skapa tydlighet, struktur och framåtdriv. Rollen är till ungefär hälften nära VD och till hälften självständig, och innebär både administrativa delar och inslag ute i verksamheterna.
Detta är rollen för dig som vill arbeta tätt tillsammans med en VD och vara den som får vardagen att flyta. Du behöver uppskatta exempelvis mer ansvarstagande projektuppgifter till enklare praktiska inslag, som att ordna med utskrifter eller hämta kaffe när det behövs.
Det är en bred roll där du blir involverad i många områden, och tack vare flera parallella verksamheter får du även möjligheten att lära dig mycket om flera olika branscher. Här trivs du som är noggrann, strukturerad, stresstålig och som kan anpassa dig till ett högt tempo, många bollar i luften och daglig kontakt med VD. Din främsta uppgift är att underlätta, avlasta och skapa ordning i en föränderlig miljö.
Personen behöver vara trygg, livserfaren och trivas med en rak ledarstil
Ca 75% av arbetet sker på kontor, och ca 25% ute i verksamheterna beroende på vad som behöver göras.
Arbetsuppgifter (urval):
Stöd och avlastning till VD
Skapa struktur och ordning i det dagliga arbetet
Prioritera, följa upp och säkerställa att ärenden drivs framåt
Hantera både mer ansvarstyngda uppgifter och enklare praktiska moment

Administration
Skicka AVI:er och enklare fakturering (2–3 gånger/månad)
Följa upp betalningar
Ta fram underlag, hantera dokumentation och ordning i administrativa flöden

Hyresgäst- och leverantörskontakter
Ta emot och följa upp ärenden
Säkerställa snabb och tydlig återkoppling mellan parter

Stöd ute i verksamheterna
Delta i byggmöten och andra möten
Representera VD vid behov
Driva mindre delprojekt när det behövs

Meriterande, inte krav
Intresse eller erfarenhet av sociala medier
Erfarenhet av mässor, event eller enklare marknadsmaterial


Vi söker dig som
Du trivs i en roll där dagarna varierar och där du får kombinera administration, kontaktytor och praktiska uppgifter. Du är prestigelös, trygg i ett högt tempo och har lätt att läsa av människor och situationer. Rollen kräver även integritet, ansvarstagande och ett naturligt driv.

Vi tror att du är:
prestigelös och flexibel
strukturerad och noggrann
street-smart och lösningsorienterad
trygg i nära samarbete med VD
van vid ett högt tempo och många parallella uppgifter
lojal, stabil och med hög integritet
en person som får saker att hända


Kvalifikationer
Några års erfarenhet inom administration, koordinering eller liknande
Alternativt annan relevant erfarenhet i kombination med rätt personlighet
God systemvana och snabb på att lära dig nya arbetssätt
Grundläggande ekonomiförståelse
Flytande svenska och engelska
B-körkort


Praktiskt
Plats: Strax norr om Helsingborg (ca 30 minuter med bil från centrum)
Rollen är primärt på plats, men viss flexibilitet att arbeta hemifrån förekommer när arbetet tillåter det.
Arbetstid: 08.00–17.00
Omfattning: Heltid, provanställning
Tillträde: Helst januari, men flexibelt
Lön: Enligt överenskommelse



Ansökan
Skicka in din ansökan så snart som möjligt. Urval sker löpande.
Företagsnamn och ytterligare information lämnas till kandidater som går vidare.
Referenser tas i slutet av processen.

Sammanfattning

Liknande jobb


VD-assistent

21 augusti 2010

Executive Assistent / Office Manager

27 april 2010

Management Trainee

Management Trainee

26 maj 2022

VD-sekreterare

10 maj 2010