OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Preem AB är Sveriges största drivmedelsföretag och ett av Sveriges största exportföretag. Företagets vision är att leda omvandlingen mot ett hållbart samhälle. Preems verksamhet omfattar produktion, distribution och försäljning av framförallt transportdrivmedel. Företaget har ett rikstäckande stationsnät med cirka 400 bensinstationer och 160 dieselanläggningar för privatbilister och tung trafik. Preem har drygt 1300 anställda, tillsammans med personal hos återförsäljare och partners är det totalt ca 3400 medarbetare som möter kunderna under Preems varumärke.
Vi söker dig som vill arbeta några år nära Preems VD och styrelse innan du tar nästa steg inom bolaget!
Tjänsten är placerad på Preems kontor i Stockholm. Som VD-assistent kommer du att vara en del av ledningsgruppen med fokus på att utföra sedvanliga exekutiva sekreteraruppdrag. I rollen ingår primärt att administrera och koordinera service åt VD och i vissa fall även styrelsen och koncernledningen. I mån av tid är du även administrativt behjälplig mot Juridik-, Ekonomi-, Finans-, HR- och Marknadsavdelningen.
I arbetsuppgifterna ingår att:
- Planera, upprätthålla och organisera VD:s kalenderinformation och tidsschema för interna och externa möten, inklusive researrangemang, hotellbokningar, taxibokning, flygbokningar etc.
- Sköta VD:s kalenderinformation, attestering och posthantering.
- Inför koncernlednings-och styrelsemöten vara behjälplig med bokning av logi och mat.
- Administrera, korrekturläsa och förbereda styrelseunderlag.
- Vara behjälplig med att organisera och planera hotell bokningar, mötesrum, restaurangbokningar m.m. vid interna och externa besökare.
- Ansvara för den administrativa processen för företagets tjänste-, personal- och förmånsbilar.
- I samarbete med CFO planlägga och koordinera affärs- och strategiplansarbetet.
Du kommer dessutom att ha egna ansvarsområden och ges möjlighet att driva olika projekt. Som person är du prestigelös, professionell och initiativtagande. Det är viktigt att du kan hantera konfidentiell information från ledningsgruppen och styrelsen med diskretion.
Din bakgrund
Vi söker dig som har akademisk examen inom något av följande områden; ekonomi, finans eller HR. Du har goda kunskaper i Officepaketet. Framförallt i Word, Power Point och Excell. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Vi söker dig som har mellan 5-10 års erfarenhet inom HR, ekonomi eller finans. Du behöver inte tidigare ha arbetat som VD assistent.
Du är skicklig på att leverera resultat och uppfylla kundförväntningar. Vi ser gärna att du är strukturerad och duktig på att skriva och rapportera. Du har även förmåga att följa instruktioner och procedurer och är van vid att arbeta i en föränderlig miljö.
Vi erbjuder.
Tjänsten som VD-assistent bör ses som ett första steg in i bolaget. Tanken är att du efter 2-3 år går vidare inom bolaget till ett område som intresserar dig. Vi söker därför dig som har ett långsiktigt intresse för tjänsten.
Mer om tjänsten
I den här rekryteringen samarbetar Preem AB med Wise Professionals AB. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa ansvarig rekryteringskonsult Ellinor Erixon på tfn 076-000 18 90. Vi ser fram emot att få din ansökan via www.wise.se/jobb så snart som möjligt då urval kommer att ske löpande, dock senast 2015-03-20. Varmt välkommen med din ansökan!
Wise Professionals AB – kvalificerad bemanning och rekrytering – http://www.wise.se/ – Stockholm – Göteborg – Malmö – växel 08-555 290 00
Kontaktpersoner på detta företaget
Sofia Sjögren
Anna Colton
Martina Träen
Linnea Nordström
Alexandra Schröder
Sofia Boström
Kajsa Anäng
Barbara Lidholt
Camilla Lundberg
Annika Stålhandske Holm